dpwagen napisał:
Jenom provokativně.....ona nauka o materiálech je fajn, ale fuška...(jsem nedostudovaný strojař ČVUT, takže vim a už nikdy)....takže asi se Kylie hádat nepříde, protože pochybuju, že o tom něco ví.
No jo Oktávko, nechci nic říkat, ale nauka o materiálu byl +- jednoduchý předmět. To se stačilo nučit diagram železo-uhlík, nebýt mamlas, nazupat se pár čísel a pohoda. Laboratoře byli sranda, to jsme vždycky v jídelně pobrali příbory a o přestávce jsme na lisu dělali trhací zkoušky s příbory kdy jsme sledovali relativní prodloužení, plastické a trvalé deformace, lomy atd
Daleko těžší máš různé dynamické aplikace a výpočty (o samotné matice nemluvě). Kylie má nevýhodu v tom, že je všude a je urputná. Nicméně musíš uznat, že přehled má náhodou dost dobrý a vyzná se !!! Že Citróna přechvaluje je marné, každý máme rád to svoje. Ale že ti reje do tvýho auta dělá správně, protože si nevydí jen na špičku nosu a má právě onen zmiňovaný přehled. Jako externí redaktorka by nebyla špatná. Co se týče těch materiálů, tak to je jen opět marketing a o tom kdo to s kým peče. Každý materiál, má trochu odlišné vlastnosti, nedá se říct co je nej. Je třeba správně nakombinovat mnoho, často protichůdných požadavků. Tvrdost, odolnost v tahu, obrobitelnost, cenu, náročnost různých procesů, tepelnou roztažnost atd atd. Když si vezmu provozní hmotnosti A8 a S-klasse, tak chtě nechtě je třeba konstatovat, že ten hliník moc úsporu hmotnosti nepřinesl. Takže se klidně může přestěhovat zpět na D1 exit 90 (Humpolec). Zcela luxusně se pak takové auto opravuje po nehodě, rovnání a svařování nadlidský úkol !!! Auta jsou těžší ze dvou důvodů. Zaprvé je v nich mraky chujovinek (není nad to navýšit cenu a zvýšit závislost na servise) . Zadruhé konstrukce aut je trochu jiná, bezpečnost, celkově kastle atd. Ve starém autě máš pod kapotou všude plno místa, u moderních je tam prostor zaplněn tak, že nestrčíš ani šroubovák. Víš co váží jen blbá klimatizace? Přesto všecko všecky moderní auta tak ohromně těžké nejsou S-klasse w221, ta nová Mazda 6, X6 atd. Ono když se chce tak to jde, jen je otázka proč chtít. Karbon a plasty taky pomáhají, při vhodném umístění parádně snižují těžiště (kupodovu málo sledovaná věc) . Takže je třeba se obrátit na svůj milovaný koncern a ptát se proč dělají tak vyžrané vozy. Ono méně je někdy více, není pravda že čím víc železa tam navalím tím je to pevnější. Ono je proto třeba dostudovat a při výpočtu mostů, jeřábů a vůbec prutových konstrukcí objevíš spoustu zajímavého. Lidově Eiffelovka je taky pár trubiček, ale jak drží. Jen to chce mít toho fištróna a dobře to vymyslet. Že to každý neumí (resp nechce umět) a proto produkuje mamlasovské auta je věc druhá.