0
powrót
 

diskuze k tématu: Sportovnější ojetina 150k-250k - kolik si nechat na opravy?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla
Al_Capone
ilość wystąpień4
data registracji26.04.2017
Poniedziałek 04.12.2017 13:57, Sportovnější ojetina 150k-250k - kolik si nechat na opravy?
Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat - kolik je rozumná/reálná suma, se kterou je dobré počítat do dalších investic do auta? Konkrétně v mém případě bych rád šel do staršího sportovního vozu - velmi se mi líbí BMW e46, ale také by nebyl k zahození Ford Focus ST 2,5. Můj rozpočet v této chvíli je cca 200-250k. V mém případě ale počítám, že ročně se rozpočet zvýší cca o 150k, žádná další investice mě v příštích 2-3 letech nečeká či není žádný předpoklad. Auto už vybírám (no spíš nevybírám, jenom občas pokukuji) cca 3/4 roku, nutně ho potřebuji do dalšího půlroku, protože pak u mého starého Peugeota 406 skončí technická a bude třeba investice, do který se mi nechce - prostě auto na dojetí už a rád bych měl už něco lepšího, co jezdí.

Moje otázky - 1. Je lepší pořídit auto za 150k s tím, že mám dalších 100k na případné opravy (které přijdou), nebo radši vzít auto za 200-250k s tím, že na opravy atd. hned nebude? Případně jakou finanční rezervu (počítám nejlépe vyjádřenou v procentech kupní ceny) bych měl mít ideálně v záloze?

2. Po čem bych se v mé cenové relaci mohl poohlížet? (150-250k) - je mi 24, v 95% jezdím sám, nejčastěji cesty do 20 km (práce a zpět), po městě, 1x do měsíce někam dál (100-200km na jeden zátah). Benzin nebo nafta je jedno - investice do oprav nafty je sice větší, zase co jsem tak četl a ptal se, vydrží větší nájezd, nevim... Líbilo by se mi něco sportovnějšího jako třeba ta e46, i když ta už je až možná dost stará, ne nic zase ultra malého (měřim 2 metry), třeba něco ve velikosti golfa minimálně, ale může být klidně větší. Teď zrovna jsem testoval kamarádovu X5 první generace, ale to už mi připadá moc velký a hlavně dost drahý dlouhodobě i když jde koupit pod 200k, tak ty opravy atd. to je síla...

Díky za odpovědi a rady :)
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Poniedziałek 04.12.2017 15:50, zase ta nafta vs. benzin
Můžu vás ujistit, že servisovat 10+ let starého nafťáka nebo 10+ let starého benzíňáka je opravdu obrovský rozdíl. Nebojím se říct klidně 20 000 Kč za rok.

Na co vám je, že diesel vydrží větší porci km, když najezdíte pouze 10 000 ročně? Pokud to auto koupíte v dobrém stavu, tak úplně na nic.

Zkrátka nad dieselem neuvažujte ani ve snu benzín je pro vás naprosto jednoznačná volba.

Pokud koupíte Focuse nebo E46 v benzínu v dobrém stavu, tak bych si nechal na servis jen pár tisíc na běžné věci, jako jsou rozvody, olej, brzdy, spotřební díly podvozku apod., pokud tyto drobné opravy neufinancujete z běžných měsíčních příjmů. Pokud ano, tak bych si nenechával bokem na servis nic. Minuly rok na jaře jsem kupoval Mondeo r.v. 2009 v benzínu za 230 000 Kč, bokem jsem si nenechal nic a za rok a pul co jsem to auto měl jsem měnil jen olej, brzdy a střední díl vyfuku, tj. veci ktere i clovek s prumernym prijmem zaplati z vyplaty.

U nafty bych si nechal bokem min. 30 000-50 000,-. Vstrikovace a cerpadlo se muzou vysrat kdykoli, u auta s najezdem mezi 200 - 300 K km muze kdykoli odejit dvouhmota... To samé DPF, pokud tam bude.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 05.12.2017 06:56, RE: zase ta nafta vs. benzin
PavelKeprt napisał:
Můžu vás ujistit, že servisovat 10+ let starého nafťáka nebo 10+ let starého benzíňáka je opravdu obrovský rozdíl. Nebojím se říct klidně 20 000 Kč za rok. Na co vám je, že diesel vydrží větší porci km, když najezdíte pouze 10 000 ročně? Pokud to auto koupíte v dobrém stavu, tak úplně na nic.Zkrátka nad dieselem neuvažujte ani ve snu benzín je pro vás naprosto jednoznačná volba.Pokud koupíte Focuse nebo E46 v benzínu v dobrém stavu, tak bych si nechal na servis jen pár tisíc na běžné věci, jako jsou rozvody, olej, brzdy, spotřební díly podvozku apod., pokud tyto drobné opravy neufinancujete z běžných měsíčních příjmů. Pokud ano, tak bych si nenechával bokem na servis nic. Minuly rok na jaře jsem kupoval Mondeo r.v. 2009 v benzínu za 230 000 Kč, bokem jsem si nenechal nic a za rok a pul co jsem to auto měl jsem měnil jen olej, brzdy a střední díl vyfuku, tj. veci ktere i clovek s prumernym prijmem zaplati z vyplaty. U nafty bych si nechal bokem min. 30 000-50 000,-. Vstrikovace a cerpadlo se muzou vysrat kdykoli, u auta s najezdem mezi 200 - 300 K km muze kdykoli odejit dvouhmota... To samé DPF, pokud tam bude.


I když s vámi v jeden věci souhlasim, a to je urcite benzinak pro najezd 10 tis km, tak nesouhlasim s druhou pulkou a strasenim o investicích 20 tis rocne navíc a náhlého kolapsu nekterych dilu. Sam jsem koupil naftaka lehce přes 200 tis kc, takze + - asi jako tazatel a není problém si zjistit stav vetsiny soucastek před koupi. Zaplneni DPF zjisti diagnostika i s tim, kolik KM ještě zbyva k nutne vymene. Ovšem vymena není nutna, filtry se bezne cisti, repasuji. Ted jsem nechaval cistit FAP na 5008 za 3 tis. To same me ted ceka na C5. Dvouhmota neodejde ze dne na den, jeji stav poznate hned při zkusebni jizde, pote odchazi postupne, v podstate to jako majitel ani moc nepoznate, protože si postupne navykate. Ale pokud je dvouhmota při koupi v poradku, tak vam pote vydrzi dost dlouho (pokud si ji nezničíte sami podtacenim). Vstriky lze dnes taky skrz diagnostiku pomerne slusne otestovat, takze pokud nenatankujete spatnou naftu tak tez není důvod paniky. Cerpadla (krome Mondea MK3 kvůli pilinam) neivm o tom, ze by nejak odchazela a turbo si tez znici majitel spis sam, nez ze by se rozsypalo samo. 5008 ma najeto 280 tis a ma pouze menene vstřiky a 2x cisteny DPF (takze je to stále origo puvodni kus). C5 ma najeto 260 tis a mam tam zatím vse puvodni. Tim nechci nejak vychvalovat naftaky, jen nemam rad to prilisne straseni jak všechno odejde. Chce to jen o to vetsi peclivost a kontrolu při koupi. Na najezd 10 tis je samozrejmne vhodnejsi benzin, ale pak je tu ještě jedna otázka, a tou je nabídka a cena ojetiny. Když jsem hledal mame 5008/C4 picasso tak nabídka bezinu byla mala, ale hlavne byli predrazene. Takze i když ma najezd také 10 tis tak jsem ji koupil 5008 1,6HDI. Cena naftaku byla o 40 tis nižší nez podobne stary benzinak. 20 tis jsem dal za vstřiky, 3 tis cisteni FAP a zimaky. Tot vse, olej, rozvody, brzdy jiz byli udelany puvodnim majitelem. Ale zpet k dotazu. Nechavat si přes 100 tis na servis je asi zbytecne moc. Koupil bych auto co nejmladsi v dobrem stavu, o které se majitel dobře staral, takze bych investoval okolo 200-220tis a nechal bych si zbytek na pripadny servis. Urcite bych se zameril na auta, která ma provedeny nejaky zakladni servis, který pak usetri dost penez. Třeba hotove rozvody, dve sady pneu s rozumnym vzorkem...to jsou věci, které potom setri desetitisice a můžete pak zainvestovat jen potrebne věci do podvozku, tu a tam nejaka nefunkcni součástka a tak. Ono dve sady gum a rozvody vam usetri třeba 20-30 tis. Obzvlaste na focus ST nebudou gumy uplne nejlevnejsi, takze se vyplati koupit auto, které ma dve sady s dobrym vzorkem a doložitelnou historii ohledne rozvodu.
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Wtorek 05.12.2017 08:01, zkusenosti s ojetymi diesely
Možná opravdu straším zbytečně moc, ale všechno vychází z vlastních zkušeností, není to tak, že bych tady jen kopíroval něco, co jsem si přečetl někde na netu.

Měl jsem v minulosti 3 dieselové auta (Mondeo MK3, předtím Avensis D-4D r.v 2001 a první byla Opel Omega 2.5 TD), dohromady jsem s nima najezdil přes 300 000 km a většina závad, kvůli kterým jsem zůstal stát nebo se mi motor min. přepnul do nouzáku, nějak souvisela s naftou. A těch závad nebylo málo. A často to byly třeba jen prkotiny, např. prasklá přepadová hadička z common-railu ke vstřikovači, oprava do 1000 Kč, ale z Vídně jsem jel až domů (300 km) v nouzáku a nafta mi chcala všude po motoru, spotřeba jak prase a smradu jsem se zbavoval pak ještě několik měsíců. Pak ta samá hadička, ale od čerpadla ke common-railu, stejný příběh, únik nafty, přepínání do nouzáku. Na tom Avensisu se mi pokazila řídicí jednotka vstřikovacího čerpadla, výměna skoro 20 000 Kč. Atd atd. prostě moc elektroniky, moc součástek navíc, zbytečně, kvůli pár litrům ušetřeného paliva ... Člověk si na to asi časem zvykne a už to bere jako samozřejmost, a je to naštěstí částečně i vykompenzováno tím, že pořizovací cena dieselů je většinou opravdu nižší, ale pak koupíte benzín a zjistíte že se dá jezdit desítky a stovky tisíc km bez jediného problému

Souhlasím s vámi, že řadu těch závad si člověk způsobí nebo přinejmenším podpoří sám, ale není tomu tak vždy, některé ty součásti (třeba ty vstřiky nebo dvohmota) mají nějakou svoji životnost a jednou prostě odejdou.

Před měsícem jsem si koupil VW Transporter 1.9 TDi (takže jsem zase zpátky u nafty! doprd...e musím teď vypadat jako blbec, po tom všem co jsem napsal - bohužel u "náklaďáku" to nešlo jinak), a po ujetí cca 3000 km se mi rozsvítila žlutá kontrolka "engine check". Byla to naštěstí jen žhavicí cívka, výměna 300 Kč i s prací, ale pro mě je to jasné znamení - "vítej zpět v naftovém pekle, chyběl jsi nám". V servise, kam jezdím už přes 10 let, se klukům na tváři rozzářili úsměvy a úplně jsem viděl, jak si v duchu mnou ruce, když viděli co jsem si pořídil
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 05.12.2017 09:16, RE: zkusenosti s ojetymi diesely
PavelKeprt napisał:
Možná opravdu straším zbytečně moc, ale všechno vychází z vlastních zkušeností, není to tak, že bych tady jen kopíroval něco, co jsem si přečetl někde na netu. Měl jsem v minulosti 3 dieselové auta (Mondeo MK3, předtím Avensis D-4D r.v 2001 a první byla Opel Omega 2.5 TD), dohromady jsem s nima najezdil přes 300 000 km a většina závad, kvůli kterým jsem zůstal stát nebo se mi motor min. přepnul do nouzáku, nějak souvisela s naftou. A těch závad nebylo málo. A často to byly třeba jen prkotiny, např. prasklá přepadová hadička z common-railu ke vstřikovači, oprava do 1000 Kč, ale z Vídně jsem jel až domů (300 km) v nouzáku a nafta mi chcala všude po motoru, spotřeba jak prase a smradu jsem se zbavoval pak ještě několik měsíců. Pak ta samá hadička, ale od čerpadla ke common-railu, stejný příběh, únik nafty, přepínání do nouzáku. Na tom Avensisu se mi pokazila řídicí jednotka vstřikovacího čerpadla, výměna skoro 20 000 Kč. Atd atd. prostě moc elektroniky, moc součástek navíc, zbytečně, kvůli pár litrům ušetřeného paliva ... Člověk si na to asi časem zvykne a už to bere jako samozřejmost, a je to naštěstí částečně i vykompenzováno tím, že pořizovací cena dieselů je většinou opravdu nižší, ale pak koupíte benzín a zjistíte že se dá jezdit desítky a stovky tisíc km bez jediného problému Souhlasím s vámi, že řadu těch závad si člověk způsobí nebo přinejmenším podpoří sám, ale není tomu tak vždy, některé ty součásti (třeba ty vstřiky nebo dvohmota) mají nějakou svoji životnost a jednou prostě odejdou. Před měsícem jsem si koupil VW Transporter 1.9 TDi (takže jsem zase zpátky u nafty! doprd...e musím teď vypadat jako blbec, po tom všem co jsem napsal - bohužel u "náklaďáku" to nešlo jinak), a po ujetí cca 3000 km se mi rozsvítila žlutá kontrolka "engine check". Byla to naštěstí jen žhavicí cívka, výměna 300 Kč i s prací, ale pro mě je to jasné znamení - "vítej zpět v naftovém pekle, chyběl jsi nám". V servise, kam jezdím už přes 10 let, se klukům na tváři rozzářili úsměvy a úplně jsem viděl, jak si v duchu mnou ruce, když viděli co jsem si pořídil


Me se taky C5 po 20 tis km zastavila a volal jsem odtahovku. Prasklo vedení vody na chlazení turba, takze absolutni ztrata vody a Citroen inteligentne nemá cidlo hladiny vody, jako většina dnesnich aut, takze clovek nic netusi :). Otazka zni, jak moc je to vina naftaku v době, kdy uz téměř nejsou atmosfericke benziny, hlavni příčina je vlastne vodou chlazene turbo, které sice prodlouzi zivotnost, ale me to ted vytrestalo :) Ale dneska uz i většina benzinu ma turbo, nektere mají i dvouhmotu, citlivejsi vstrikovace ma dnes i primovstrik, který trpi na karbonizaci, dost benzinaku trpi na rozvody....takze se obavam ze dnes uz není ani doba, kdy by benzin slouzil bezproblemove tak jako drive. Dnes většina benzinu také nenajezdi stovky tisíc km bez zavady jako tomu byvalo drive :( A nastupuje uz i doba filtru u benzinu, takze pak uz to bude z deste pod okap :(
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 05.12.2017 09:16, Sportovejsia ojetina
Za podobne ceny by som vyberal medzi hondou accord 2.4 benzin a lexusom is. Accord 2.4 je vyborne auto s jednym z najlepsich benzinovych stvorvalcov (lepsi je asi uz len v honde s2000), a lexus by som volil ako odolne spolahlive auto so 6 valcom. Obidve auta ale trpia na to, ze sa u nas nedaju takmer vobec najst. Za 200 budu ale najlacnejsie kusy. Tieto dva stroje su totiz na svoj vek dost predrazene. To sa ale uz nezmeni, lebo su coraz vzacnejsie. Tu v europe sa totiz uz dobre benziny moc nenosia. Tu sa drzia hesla, ze dobry benzin sa nesmie dozit 200t km. Mozno renault (2.0t, coupe laguna), alebo mercedes.
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Wtorek 05.12.2017 10:05, RE: zkusenosti s ojetymi diesely
mufik.martin napisał:
PavelKeprt napisał:
Možná opravdu straším zbytečně moc, ale všechno vychází z vlastních zkušeností, není to tak, že bych tady jen kopíroval něco, co jsem si přečetl někde na netu. Měl jsem v minulosti 3 dieselové auta (Mondeo MK3, předtím Avensis D-4D r.v 2001 a první byla Opel Omega 2.5 TD), dohromady jsem s nima najezdil přes 300 000 km a většina závad, kvůli kterým jsem zůstal stát nebo se mi motor min. přepnul do nouzáku, nějak souvisela s naftou. A těch závad nebylo málo. A často to byly třeba jen prkotiny, např. prasklá přepadová hadička z common-railu ke vstřikovači, oprava do 1000 Kč, ale z Vídně jsem jel až domů (300 km) v nouzáku a nafta mi chcala všude po motoru, spotřeba jak prase a smradu jsem se zbavoval pak ještě několik měsíců. Pak ta samá hadička, ale od čerpadla ke common-railu, stejný příběh, únik nafty, přepínání do nouzáku. Na tom Avensisu se mi pokazila řídicí jednotka vstřikovacího čerpadla, výměna skoro 20 000 Kč. Atd atd. prostě moc elektroniky, moc součástek navíc, zbytečně, kvůli pár litrům ušetřeného paliva ... Člověk si na to asi časem zvykne a už to bere jako samozřejmost, a je to naštěstí částečně i vykompenzováno tím, že pořizovací cena dieselů je většinou opravdu nižší, ale pak koupíte benzín a zjistíte že se dá jezdit desítky a stovky tisíc km bez jediného problému Souhlasím s vámi, že řadu těch závad si člověk způsobí nebo přinejmenším podpoří sám, ale není tomu tak vždy, některé ty součásti (třeba ty vstřiky nebo dvohmota) mají nějakou svoji životnost a jednou prostě odejdou. Před měsícem jsem si koupil VW Transporter 1.9 TDi (takže jsem zase zpátky u nafty! doprd...e musím teď vypadat jako blbec, po tom všem co jsem napsal - bohužel u "náklaďáku" to nešlo jinak), a po ujetí cca 3000 km se mi rozsvítila žlutá kontrolka "engine check". Byla to naštěstí jen žhavicí cívka, výměna 300 Kč i s prací, ale pro mě je to jasné znamení - "vítej zpět v naftovém pekle, chyběl jsi nám". V servise, kam jezdím už přes 10 let, se klukům na tváři rozzářili úsměvy a úplně jsem viděl, jak si v duchu mnou ruce, když viděli co jsem si pořídil
Me se taky C5 po 20 tis km zastavila a volal jsem odtahovku. Prasklo vedení vody na chlazení turba, takze absolutni ztrata vody a Citroen inteligentne nemá cidlo hladiny vody, jako většina dnesnich aut, takze clovek nic netusi :). Otazka zni, jak moc je to vina naftaku v době, kdy uz téměř nejsou atmosfericke benziny, hlavni příčina je vlastne vodou chlazene turbo, které sice prodlouzi zivotnost, ale me to ted vytrestalo :) Ale dneska uz i většina benzinu ma turbo, nektere mají i dvouhmotu, citlivejsi vstrikovace ma dnes i primovstrik, který trpi na karbonizaci, dost benzinaku trpi na rozvody....takze se obavam ze dnes uz není ani doba, kdy by benzin slouzil bezproblemove tak jako drive. Dnes většina benzinu také nenajezdi stovky tisíc km bez zavady jako tomu byvalo drive :( A nastupuje uz i doba filtru u benzinu, takze pak uz to bude z deste pod okap :(


Jo to sice čím dál těžší, ale atmosférický benzin se pořád sehnat dá. U aut do roku výroby 2010 je jich k dispozici stále poměrně dost. Když ne u nás, tak stačí zajet do Německa, tam je výběr veliký.

Ale jinak nezbývá než souhlasit, moderní benzíny jsou co do počtu kurvítek už v podstatě to samé co diesely, jde to od desíti k pěti a bude ještě hůř
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Wtorek 05.12.2017 10:14, Honda Accord 2.4
Jinak ta Honda Accord 2.4i je skvělý tip, najezdil jsem s ní pár tisíc km, motor naprosto úžasný, atmosférický benzín 140 kW, perfektní podvozek, řízení... Design ať zhodnotí každý sám, ale za mě je to snad nejhezčí sedan, co znám. A skvěle si rozumí s plynem, táta to měl na LPG asi 6 let a nikdy s tím nebyl žádný problém.

U nás ji s tímto motorem určitě nekoupíte (oprava: momentalne jsou v inzerci na TipCars 3 kusy!), v Německu je výběr slušný, ale musíte být připravený na to, že dáte klidně 200 tisíc klacků za 12 let staré auto!
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 05.12.2017 12:06, RE: Honda Accord 2.4
PavelKeprt napisał:
Jinak ta Honda Accord 2.4i je skvělý tip, najezdil jsem s ní pár tisíc km, motor naprosto úžasný, atmosférický benzín 140 kW, perfektní podvozek, řízení... Design ať zhodnotí každý sám, ale za mě je to snad nejhezčí sedan, co znám. A skvěle si rozumí s plynem, táta to měl na LPG asi 6 let a nikdy s tím nebyl žádný problém. U nás ji s tímto motorem určitě nekoupíte (oprava: momentalne jsou v inzerci na TipCars 3 kusy!), v Německu je výběr slušný, ale musíte být připravený na to, že dáte klidně 200 tisíc klacků za 12 let staré auto!


Zrovna ty 3 exemplare zde v CR nejsou nic moc. První nevypada nejak extra zachovale. Druhemu chybi stropni airbagy po nehode a treti je uz novy model za 255 tis. Zato naftaku tam je dostatek, hlavne ten novy model 2008+ v cenách okolo 200 Tis vypada pekne v nafte. Jinak pokud v nemecku opravdu stoji accord v benzinu kolem 200 tis za 12 let stare kusy, tak se nabízí otázka, zdali je lepsi kupovat 12 let stare auto za 200 nebo koupit něco mnohem mladšího v nafte. 12 let uz taky je docela dost na auto, jak kvůli spolehlivosti tak kvůli beznecnosti, kdy novejsi auta jsou zas o něco bezpecnejsi. Vim, ze ma každý jiné priority a ty se s vekem meni, ale muj osobní názor je, ze davat kolem 200 tis za 12 let stare auto uz není vyhodne. To snad radeji Mondeo/C5/Insignia/5008 klidne i v te zatracovane nafte (nebo obyc benzinu), ale se starim max 6 let.
reagować
PavelKeprt
ilość wystąpień121
data registracji28.10.2015
Wtorek 05.12.2017 12:40, RE: Honda Accord 2.4
mufik.martin napisał:
PavelKeprt napisał:
Jinak ta Honda Accord 2.4i je skvělý tip, najezdil jsem s ní pár tisíc km, motor naprosto úžasný, atmosférický benzín 140 kW, perfektní podvozek, řízení... Design ať zhodnotí každý sám, ale za mě je to snad nejhezčí sedan, co znám. A skvěle si rozumí s plynem, táta to měl na LPG asi 6 let a nikdy s tím nebyl žádný problém. U nás ji s tímto motorem určitě nekoupíte (oprava: momentalne jsou v inzerci na TipCars 3 kusy!), v Německu je výběr slušný, ale musíte být připravený na to, že dáte klidně 200 tisíc klacků za 12 let staré auto!
Zrovna ty 3 exemplare zde v CR nejsou nic moc. První nevypada nejak extra zachovale. Druhemu chybi stropni airbagy po nehode a treti je uz novy model za 255 tis. Zato naftaku tam je dostatek, hlavne ten novy model 2008+ v cenách okolo 200 Tis vypada pekne v nafte. Jinak pokud v nemecku opravdu stoji accord v benzinu kolem 200 tis za 12 let stare kusy, tak se nabízí otázka, zdali je lepsi kupovat 12 let stare auto za 200 nebo koupit něco mnohem mladšího v nafte. 12 let uz taky je docela dost na auto, jak kvůli spolehlivosti tak kvůli beznecnosti, kdy novejsi auta jsou zas o něco bezpecnejsi. Vim, ze ma každý jiné priority a ty se s vekem meni, ale muj osobní názor je, ze davat kolem 200 tis za 12 let stare auto uz není vyhodne. To snad radeji Mondeo/C5/Insignia/5008 klidne i v te zatracovane nafte (nebo obyc benzinu), ale se starim max 6 let.


To už se ale docela dost odkláníte od požadavku tazatele, kolego, dotaz zněl "sportovnější ojetina", což ze čtveřice Mondeo/C5/Insignia/5008 není ani jedna, natož pak v dýzlu

Ta Honda je taky sice "jen" řadový osobák, neni to ani ostrá verze jako třeba ten Focus ST, ale trochu sportovní dušička už se v ní rozhodně nezapře, vždycky když jsem s ní jel a vytočil ji trochu do otáček, zvedal se mi tep a potily ruce, to samé e46 330i, to jsou prostě auta s charakterem, to se nedá s jízdou v rodinném voze s naftou vůbec srovnat.

Ale je to presne jak jste rikal - je to o prioritach - bud si za 200 K koupim 6 let starý obří dalnicni křižník na pohodlné ježdění na výlety nebo 12 let staré, tvrdé a nepraktické menší auto, které ale bude radost řídit a 25letý mlaďoch ho bude milovat a na každou jízdu se těšit jak malé děcko
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Wtorek 05.12.2017 13:04, RE: Honda Accord 2.4
PavelKeprt napisał:
mufik.martin napisał:
PavelKeprt napisał:
Jinak ta Honda Accord 2.4i je skvělý tip, najezdil jsem s ní pár tisíc km, motor naprosto úžasný, atmosférický benzín 140 kW, perfektní podvozek, řízení... Design ať zhodnotí každý sám, ale za mě je to snad nejhezčí sedan, co znám. A skvěle si rozumí s plynem, táta to měl na LPG asi 6 let a nikdy s tím nebyl žádný problém. U nás ji s tímto motorem určitě nekoupíte (oprava: momentalne jsou v inzerci na TipCars 3 kusy!), v Německu je výběr slušný, ale musíte být připravený na to, že dáte klidně 200 tisíc klacků za 12 let staré auto!
Zrovna ty 3 exemplare zde v CR nejsou nic moc. První nevypada nejak extra zachovale. Druhemu chybi stropni airbagy po nehode a treti je uz novy model za 255 tis. Zato naftaku tam je dostatek, hlavne ten novy model 2008+ v cenách okolo 200 Tis vypada pekne v nafte. Jinak pokud v nemecku opravdu stoji accord v benzinu kolem 200 tis za 12 let stare kusy, tak se nabízí otázka, zdali je lepsi kupovat 12 let stare auto za 200 nebo koupit něco mnohem mladšího v nafte. 12 let uz taky je docela dost na auto, jak kvůli spolehlivosti tak kvůli beznecnosti, kdy novejsi auta jsou zas o něco bezpecnejsi. Vim, ze ma každý jiné priority a ty se s vekem meni, ale muj osobní názor je, ze davat kolem 200 tis za 12 let stare auto uz není vyhodne. To snad radeji Mondeo/C5/Insignia/5008 klidne i v te zatracovane nafte (nebo obyc benzinu), ale se starim max 6 let.
To už se ale docela dost odkláníte od požadavku tazatele, kolego, dotaz zněl "sportovnější ojetina", což ze čtveřice Mondeo/C5/Insignia/5008 není ani jedna, natož pak v dýzlu Ta Honda je taky sice "jen" řadový osobák, neni to ani ostrá verze jako třeba ten Focus ST, ale trochu sportovní dušička už se v ní rozhodně nezapře, vždycky když jsem s ní jel a vytočil ji trochu do otáček, zvedal se mi tep a potily ruce, to samé e46 330i, to jsou prostě auta s charakterem, to se nedá s jízdou v rodinném voze s naftou vůbec srovnat. Ale je to presne jak jste rikal - je to o prioritach - bud si za 200 K koupim 6 let starý obří dalnicni křižník na pohodlné ježdění na výlety nebo 12 let staré, tvrdé a nepraktické menší auto, které ale bude radost řídit a 25letý mlaďoch ho bude milovat a na každou jízdu se těšit jak malé děcko


Je pravda, ze to bylo uz trosku od tematu, ale co takove mondeo 2,5T nebo insignia 2,8T? Mozna i dalsi varianty by byli k focusu ST, napriklad 308 GTI, Golf GTI. Ja mel taky jako mladej Accorda 2,2Vtec jiz predelany na LPG, mel jsem ho jen par mesicu, ale je pravda, ze byla radost ho ridit, byl to tusim rocnik 97 nebo neco takoveho a presedlal jsem do nej z Punta :D
reagować
Al_Capone
ilość wystąpień4
data registracji26.04.2017
Wtorek 05.12.2017 14:23, Výběr vozu
Díky za rady, docela mě uklidnilo, že na ty opravy není třeba až tolik, hodně to asi ovlivnila ta X5, protože tam přece jenom jsou jiné ceny, taky to nový stojí pomalu 2,5 milionu.

Ohledně toho výběru benzín/nafta - vyvozuji, že prostě hodně záleží i na štěstí, důležité je si pořádně vybrat a prověřit auto, ale když hold není někdy štěstí, tak se člověk vysype pěkně.

Ohledně výběru se mi celkem líbí ten Accord, to je dobrá rada. Golf je klasika, ale přijde mi také dost předražený, zase je ale velmi slušný výběr. Ty Fordy ST taky nijak extra moc nejsou, ale pravda víc, než Hond. Pořád mě dost láká ta e46, přece jenom se mi asi nejvíc líbí, ale pravda, ty už jsou 13 a více let staré, novější a slušnější e90 je už cenově i nad limit a upřímně mě tolik neláká.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 05.12.2017 14:37, cena za servis po koupi
pro srovnání nedávno jsem kupoval ojetinu, kde jsem nevěděl co kdy bylo děláno, takže:

rozvody, všechny náplně, filtry, nějaký další drobnosti, nový zimáky + starší plecháče, zahrádka a závěs a jsem v tom cca za 25 tis.


ber to čistě orientačně, částka se bude lišit dle auta ale pro obrázek to stačí
reagować
Beeswax
ilość wystąpień5
data registracji16.05.2016
Wtorek 05.12.2017 21:56, vyber
e46 330ci je skvělá volba, jen se člověk musí smířit se stigmatem staršího BMW, které je v očích veřejnosti stejné jako vyjeté 318i, jež s oblibou drandí do krve vesničtí homeboys. Ale to auto za to stojí, je to ještě jedno málo za aut které hřeje u srdce, pokud funguje tak jak má.Jen je to spíše už záležitost na víkendovku.

Dá se koupit např. Seat Leon 2.0tfsi - koncernovka jako golf v levnějším balení. V pěkné barvě a na pěkných kolech je to sice pořád hnus, ale s trochou úprav na podvozku a motoru by se to dalo označit za "sportovnější".

No a pak jít do nějakého hothatche, Clio RS, Corsa OPC a dát si sedačku víc dozadu, nahodit semislicky a jít hledat limity sportovnosti.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Środa 06.12.2017 16:11, Draha honda accord
Nie je sa comu cudovat nad cenou hondy accord 2.4i. Jej cenu zvysili prave podobne auta, ako uz spominane 2.0tfsi od VW, ale tiez 1.2TSI, 1.4TSI a 1.8TSI. Ak teda chcete lacnejsi benzin, hladajte VW. Popripade mini/peugeot/citroen motor 1.6THP. Tie su naozaj skoro zadarmo. Za poriadny motor si ale priplatite...
reagować
Al_Capone
ilość wystąpień4
data registracji26.04.2017
Niedziela 11.02.2018 08:50, Výběr vozu
edit.: Tak nakonec jsem pořídil tu e46 ve 3-litru dieselu, dostal jsem dohozený dobrý tip, nechal to projet důkladně svym mechanikem a výborný stav, nakonec za 150k se vším všady a musím říct - nemá chybu, hlavně je to prostě krasavec :). Tak díky za rady a asfaltu zdar :)
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.