KoobaS napisał:
To je vtipné... Ty bys, řekněme, "byl ochoten prodat" auto, které deklaruješ ve špičkovém stavu za 80 tisíc... Já bych naši starou firemní zafiru relativně bez problémů prodal za 100 tisíc. Rok 2008, nafta, 1. majitel, pravidelný servis, serviska, 165tkm najeto... Ale, DPF už se hlásí, turbo začíná hvízdat, časem přijdou vstřiky (ty asi nepřišly jenom proto, že posledních 20tkm jsem do toho já lil vervu)... A tohle jsou jenom strašáci až jednou, ale ta převodovka, která na 5 a 6 hučí jak blázen, ta se hlásí rovnou o výměnu...
To je reálný život. Podstatný je rok výroby a stav tacho - ostatní je jen doplněk, na to se nikdo nedívá.
Špičkový stav je trochu nadnesený výraz. Já říkám nadprůměrný technický stav vzhledem k věku a nájezdu. Což znamená, že (krom toho jednoho pohonu zdvihání sedačky) tam je všechno funkční a o všechny agregáty je postaráno. Lidi, co v tom jeli byli celkem překvapeni, jak je to staré a že to má 200 tisíc (u nás neobvyklé, stačí kouknout do inzerce), a to i u Forda se divili, že ten interiér vypadá zachovale, stejně jako teď chlápek co mi převařoval ten výfuk (u Forda materiál 30 tisíc) se mě ptal, jestli to auto má fakt 200 tisíc, tak jsem mu říkal, jestli se mu to zdá málo a on na to, že by to podle interiéru nehádal, a přitom už nese známky ohlodání zubem času...
A těch 80 je odhad. Pro mě to má hodnotu vyšší, proto teď neutratím 150 nebo 200 tisíc za auto, jehož stav jednak budu osahávat a jednak mi sumárně nenabídne, co mám dnes, takže jezdím a šetřím a dokud za opravy neplatím neúnosné částky (v podstatě vyšší, než je propad ceny nově pořízené ojetiny) a auto mě stabilně někde nenchává, a ceny favoritů klesají. Čas pracuje pro mě.