0
powrót
 

diskuze k tématu: reklamace vozidla ( skytá vada)

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 20.01.2016 10:46, reklamace vozidla ( skytá vada)
dobrý den,

prosím o radu,

koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....

chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém

bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,

děkuji za rychlou odpověď David
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Środa 20.01.2016 10:58, RE:
Možné je všecko, i to, že auto prošlo STK. Nicméně na voze z roku 2000 s miliardou kilometrů není neobvyklé, že se musí dělat servis podvozku, s tím jste měl počítat už při koupi, že bude nutná určitá investice. Je nutné počítat prostě s větší částkou po koupi na prvotní servis a to: podvozek, oleje, brzdy, rozvody atd..Pokud člověk chce mít v auto jistotu a ne být překvapen, že do starého auta musí vrazit nějaké peníze. Rozhodně si nemyslím, že je to na reklamaci a že ji někdo uzná. Nehledě na to, co píšete, že je nutné vyměnit, tak ten podvozek musel být slyšet a cítit při zkušební jízdě.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 20.01.2016 11:35, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
nepřihlášený uživatel napisał:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David


Řadu z těch věcí lze při vyvinutí přiměřeného úsilí odhalit při prohlídce a zkušební jízdě, tudíž dle zákona nemůže jít o skrytou vadu. Co chcete po 16 let starém dálničním křižníku? Ta auta jsou stále v kurzu kvůli své bytelnosti a spolehlivosti, ale to 1) neznamená, že nepotřebují servis a 2) je obvykle nikdo neprodává "ven", pokud k tomu nemá důvod. "Počítat s investicemi" u takového auta znamená mít bokem minimálně částku ve výši pořizovací ceny a být připraven ty peníze opravdu do servisu dát.
reagować
Driver79
ilość wystąpień130
data registracji20.11.2014
Środa 20.01.2016 11:36, Zalezi na okolnostech
Podle mě hodně záleží za kolik to kupoval a v jakém stavu to bylo popsané do smlouvy. Také záleží, zdali alespoň něco šlo zjistit normální jízdou.

Jestli to měla být leštěnka za plno peněz tak by možná stálo za to se pobavit s prodejcem o nějakých penězích nazpět - zde by čistě z hlediska zákona rozhodovalo, zdali o tom věděl/mohl vědět.

Pokud to je nějakej odlítanej stroj za pár peněz, tak asi spíše neřešit - ikdyž to nic nemění na tom, že prodejce pokud věděl, měl na aktuální stav upozornit.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Środa 20.01.2016 11:58, RE: Zalezi na okolnostech
Driver79 napisał:
Podle mě hodně záleží za kolik to kupoval a v jakém stavu to bylo popsané do smlouvy. Také záleží, zdali alespoň něco šlo zjistit normální jízdou.Jestli to měla být leštěnka za plno peněz tak by možná stálo za to se pobavit s prodejcem o nějakých penězích nazpět - zde by čistě z hlediska zákona rozhodovalo, zdali o tom věděl/mohl vědět.Pokud to je nějakej odlítanej stroj za pár peněz, tak asi spíše neřešit - ikdyž to nic nemění na tom, že prodejce pokud věděl, měl na aktuální stav upozornit.


Z hlediska zákona rozhoduje pouze právě to, zda to lze "s vynaložením přiměřeného úsilí" zjistit. Spousta lidí se mylně domnívá, že skrytá vada je cokoliv, co jim někdo neřekl/zamlčel. Pokud ale od podvozku jdou rány, auto nedrží směr apod., tak bez ohledu na protokol z STK, krev na smlouvě i svatozář prodejce je to problém kupce. I kdyby byla cena na trojnásobku průměru a ve smlouvě výslovně uvedeno, že podvozek je po generálce, tak zjistitelné vady nejsou skryté, ale jednalo by se o podvod.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 20.01.2016 12:15, smlouva
Sám musíte vědět,jakou jste podepsal smlouvu.Zde Vám to nikdo ani nemůže říct.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 20.01.2016 14:19, není to vada
Jak píší kolegové výše. O skrytou vadu se jednoznačně nejedná. Spolehl jste se na sebe a své znalosti, což je evidentně málo. Již jen tím že píšete o evidenční STK ve spojitosti s technickým stavem vozu (zřejmě se jednalo o evidenční kontrolu provedenou na STK, při které se technický stav vozu vůbec nekontroluje a neřeší) značí, že problematice moc nerozumíte. Máte zkušenost pro příště - vzít s sebou na prohlídku vozu odborníka.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 20.01.2016 14:55, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
nepřihlášený uživatel napisał:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David


Stabilizátor, uchycení stabilizátoru, ramena i čepy jsou součásti podléhající běžnému opotřebení a podle mě není možné na ně vztahovat záruku. Je to podobné, jako u pneumatik nebo baterky - těžko vymáhat jejich sjetí nebo odchod baterie. Nejsou prodávany jako nové s vlastnostmi nových.
U vozu se na STK kontrolují vůle na přední nápravě, zadní náprava kontrolována nezatížená pouze opticky a tam nemusí být nic vidět, takže auto zcela legálně projde.
U auta z roku 2000 nelze garantovat prakticky nic a téměř u každé komponenty lze říci, že došla na hranici své životnosti. Stranou nechávám deklarovaný "stav tachometru", kterým se dnes rozhodně nemyslí, co má auto skutečně najeto. U 16 let starého vozu tohoto typu nebude 1/2 milionu výjimkou.
A na závěr: Fakt nechápu touhu lidí si koupit 16 let staou naftovou prémii s domněnkou, že ušetřím na palivu.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 20.01.2016 19:53, mno trochu §
zdravím, směrodatný je v tomto smluvní ujednání a případně názor znalce, nicméně jde o typické vady opotřebením přičemž u použité věci lze uplatnit odpovědnost za vady z tohoto důvodu veelmi obtížně (nejde zde o reklamaci) kupující je mimo jiné předmět koupě prohlédnout, dle mého názoru je to i vada zjevná... lze jedině odstoupit od smlouvy je-li vada taková, že lze předpokládat že by kupující smlouvu neuzavřel kdyby o ní věděl...a jsme u toho...co jsi podepsal? výběr vozu chápu, jedná se o spolehlivý držák s dobrým motorem z doby kdy bmw dělalo spolehlivá auta a ne pixly do kterých se hází prachy lopatou, ale i to se opotřebí...divím se že to řešíš, náprava je otázkou 10-max 15tkč a máš na 100tkm klid
reagować
rohYpnol
ilość wystąpień41
data registracji22.09.2008
Środa 20.01.2016 20:35, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
nepřihlášený uživatel napisał:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David


To je otázka. Předně - zásadní je obsah kupí smlouvy a protokolu o stavu vozidla, který by měl být součástí kupní smlouvy. A nepochybuji, že bazarník uvedl do protokolu, pokud vůbec je sepsaný, že vše je zralé na odpis...
Nejde podle mě o případ skryté vady, ale případně o podvod, pokud bazar deklaroval jiný stav než v jakém se nacházelo vozidlo. To je podle mě třeba rozlišovat.

Ale tohle není vše. Pokud by vozidlo bylo čerstvě po STK, pak bych viděl šanci uplatňovat náhradu škody po stanici STK, která tím, že vozidlu případně nedeklarovala závady na vozidle (záleží co je v protokolu STK), uvedla kupujícího v omyl a způsobila mu tím škodu. Pokud vozidlo má čerstvou STK, pak kupující (majitel) předpokládá (oprávněně v dobré víře), že je ve stavu technicky způsobilém k provozu.

Teoretické šance tedy vidím, ale reálné naprosto ne. Ale pokud má tazatel čas a chuť trávit čas hledáním znalců a advokátů, proč ne. Možná, že se v naší právní džungli práva domůže... tak za 10 let (a to už bazar dávno bude pod jiným jménem...).
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 20.01.2016 22:33, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
rohYpnol napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
To je otázka. Předně - zásadní je obsah kupí smlouvy a protokolu o stavu vozidla, který by měl být součástí kupní smlouvy. A nepochybuji, že bazarník uvedl do protokolu, pokud vůbec je sepsaný, že vše je zralé na odpis... Nejde podle mě o případ skryté vady, ale případně o podvod, pokud bazar deklaroval jiný stav než v jakém se nacházelo vozidlo. To je podle mě třeba rozlišovat.Ale tohle není vše. Pokud by vozidlo bylo čerstvě po STK, pak bych viděl šanci uplatňovat náhradu škody po stanici STK, která tím, že vozidlu případně nedeklarovala závady na vozidle (záleží co je v protokolu STK), uvedla kupujícího v omyl a způsobila mu tím škodu. Pokud vozidlo má čerstvou STK, pak kupující (majitel) předpokládá (oprávněně v dobré víře), že je ve stavu technicky způsobilém k provozu.Teoretické šance tedy vidím, ale reálné naprosto ne. Ale pokud má tazatel čas a chuť trávit čas hledáním znalců a advokátů, proč ne. Možná, že se v naší právní džungli práva domůže... tak za 10 let (a to už bazar dávno bude pod jiným jménem...).


Já bych do toho STK netahal - tazatel sám píše o evidenční STK (čili evidenční kontrole). Při evidenční kontrole se technický stav neposuzuje stejně jako při běžné periodické STK. Kontrolují se dentifikátory a porovnává TP s realitou (např. rozměry pneu v TP a skutečnost), ale neřeší se vůle v nápravách. Auto při evidenční kontrole ani neprojíždí klasickou STK linkou.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Cztwartek 21.01.2016 06:59, smlouva
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 21.01.2016 09:06, RE: smlouva
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.


O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru.
Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Cztwartek 21.01.2016 09:25, RE: reklamace vozidla ( skytá vada)
Pavlik napisał:
rohYpnol napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
dobrý den,prosím o radu,koupil jsem z autobazaru vozidlo BMW 525 D r.v. 2000, které je dovezeno ze SRN a prošlo evidenční kontrolou na STK, počítal jsem i s investicemi, ale.....chtěl jsem nechat seřídit geometřii kol a ejhle problém bohužel to není možné, na přední i zadní nápravě jsou špatné stab. tyče, ramena, čepy atd., je možné aby v takovém stavu auto proslo STK a mam nárok na uplatnění reklamace - slevy ceny vozidla,děkuji za rychlou odpověď David
To je otázka. Předně - zásadní je obsah kupí smlouvy a protokolu o stavu vozidla, který by měl být součástí kupní smlouvy. A nepochybuji, že bazarník uvedl do protokolu, pokud vůbec je sepsaný, že vše je zralé na odpis... Nejde podle mě o případ skryté vady, ale případně o podvod, pokud bazar deklaroval jiný stav než v jakém se nacházelo vozidlo. To je podle mě třeba rozlišovat.Ale tohle není vše. Pokud by vozidlo bylo čerstvě po STK, pak bych viděl šanci uplatňovat náhradu škody po stanici STK, která tím, že vozidlu případně nedeklarovala závady na vozidle (záleží co je v protokolu STK), uvedla kupujícího v omyl a způsobila mu tím škodu. Pokud vozidlo má čerstvou STK, pak kupující (majitel) předpokládá (oprávněně v dobré víře), že je ve stavu technicky způsobilém k provozu.Teoretické šance tedy vidím, ale reálné naprosto ne. Ale pokud má tazatel čas a chuť trávit čas hledáním znalců a advokátů, proč ne. Možná, že se v naší právní džungli práva domůže... tak za 10 let (a to už bazar dávno bude pod jiným jménem...).
Já bych do toho STK netahal - tazatel sám píše o evidenční STK (čili evidenční kontrole). Při evidenční kontrole se technický stav neposuzuje stejně jako při běžné periodické STK. Kontrolují se dentifikátory a porovnává TP s realitou (např. rozměry pneu v TP a skutečnost), ale neřeší se vůle v nápravách. Auto při evidenční kontrole ani neprojíždí klasickou STK linkou.


Pokud jak uvádí tazatel bylo vozidlo dovezeno ze SRN, tak muselo projít dovozovou technickou i emisema, pokud teda bazar nebyl v ČR už další vlatník
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Cztwartek 21.01.2016 10:27, RE: smlouva
David V napisał:
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru. Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.


přesně napsané
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 21.01.2016 11:40, RE: smlouva
Fanda napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru. Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.
přesně napsané


Jo, dík a ještě bych dodal tohle:
Přečtěte si minimálně tyhle recenze a budete vědět, co znamená udržovat auto v nadprůměrném stavu a pak se rozhodujte, jestli je to cesta nebo ne:
http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-erudovana-zkusenost-majitele-4261.html
http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-servisni-zasahy-behem-hypoteticke-zarucni-doby-5098.html
http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-nove-zkusenosti-naseho-redaktora-6279.html
http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-nove-zkusenosti-naseho-ctenare-po-sesti-letech-7596.html

Mimo to jsem letos měnil vlnovec, katalyzátor a lambda sondu. Ne, neodešly, ale vložka v katu už upadla a za studena chrastila, studený motor hned po nastartování neměl výkon a na volnoběh občas lehce škubl. Nic, čeho by si například moje žena všimla a určitě bych s tím minimálně rok přežil. Auto má 200 tisíc (s největší pravděpodobností skutečných) a díly prostě došly na hranici životnosti. Lambda byla měněná preventivně, když už se do toho potrubí šahalo.
Auto je podobného věku, jako zde dotazované a v tomto udržovaném stavu prostě zatím není na prodej, protože opravdu odpovídající cenu stavu stejně nikdo nezaplatí.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 21.01.2016 12:56, RE: smlouva
David V napisał:
Fanda napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru. Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.
přesně napsané
Jo, dík a ještě bych dodal tohle: Přečtěte si minimálně tyhle recenze a budete vědět, co znamená udržovat auto v nadprůměrném stavu a pak se rozhodujte, jestli je to cesta nebo ne: http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-erudovana-zkusenost-majitele-4261.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-servisni-zasahy-behem-hypoteticke-zarucni-doby-5098.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-nove-zkusenosti-naseho-redaktora-6279.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-nove-zkusenosti-naseho-ctenare-po-sesti-letech-7596.html Mimo to jsem letos měnil vlnovec, katalyzátor a lambda sondu. Ne, neodešly, ale vložka v katu už upadla a za studena chrastila, studený motor hned po nastartování neměl výkon a na volnoběh občas lehce škubl. Nic, čeho by si například moje žena všimla a určitě bych s tím minimálně rok přežil. Auto má 200 tisíc (s největší pravděpodobností skutečných) a díly prostě došly na hranici životnosti. Lambda byla měněná preventivně, když už se do toho potrubí šahalo. Auto je podobného věku, jako zde dotazované a v tomto udržovaném stavu prostě zatím není na prodej, protože opravdu odpovídající cenu stavu stejně nikdo nezaplatí.


Davide, čistě hypoteticky, kolik by sis představoval jako adekvátní cenu? Protože v tomhle s tebou souhlasím, udržuješ auto v nadstadartním stavu a jsi více méně jediný, který to ocení. Mám kamaráda s T Avensis v naftě, který ji taky udržuje ve stavu nového vozu, a kdyby auto prodával, nikdo by mu jeho "vysněnou" sumu nedal...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 21.01.2016 16:26, RE: smlouva
KoobaS napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru. Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.
přesně napsané
Jo, dík a ještě bych dodal tohle: Přečtěte si minimálně tyhle recenze a budete vědět, co znamená udržovat auto v nadprůměrném stavu a pak se rozhodujte, jestli je to cesta nebo ne: http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-erudovana-zkusenost-majitele-4261.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-servisni-zasahy-behem-hypoteticke-zarucni-doby-5098.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-nove-zkusenosti-naseho-redaktora-6279.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-nove-zkusenosti-naseho-ctenare-po-sesti-letech-7596.html Mimo to jsem letos měnil vlnovec, katalyzátor a lambda sondu. Ne, neodešly, ale vložka v katu už upadla a za studena chrastila, studený motor hned po nastartování neměl výkon a na volnoběh občas lehce škubl. Nic, čeho by si například moje žena všimla a určitě bych s tím minimálně rok přežil. Auto má 200 tisíc (s největší pravděpodobností skutečných) a díly prostě došly na hranici životnosti. Lambda byla měněná preventivně, když už se do toho potrubí šahalo. Auto je podobného věku, jako zde dotazované a v tomto udržovaném stavu prostě zatím není na prodej, protože opravdu odpovídající cenu stavu stejně nikdo nezaplatí.
Davide, čistě hypoteticky, kolik by sis představoval jako adekvátní cenu? Protože v tomhle s tebou souhlasím, udržuješ auto v nadstadartním stavu a jsi více méně jediný, který to ocení. Mám kamaráda s T Avensis v naftě, který ji taky udržuje ve stavu nového vozu, a kdyby auto prodával, nikdo by mu jeho "vysněnou" sumu nedal...


To je dobrá otázka. Jak na ni odpovědět...příměrem.
Kámoška má Daciu Logan Kombi z roku 2007 se 135 tkm. Tyhle se prodávají za 70 tisíc. Mám přímé srovnání a mohu zodpovědně prohlásit, že moje Mondeo je pohodlnější, vybavenější, rychlejší, tišší a kvalitněji zpracované, a to mám najeto mnohem více. Nerezaví a pokud porovnáme kufr (ne až po střechu), tak je to tak nastejno. Když to takto srovnám, tak adkvátní cena odrážející stav tohoto konkrétního exempláře by měla být někde kolem 80 tisíc, ale cena na trhu ojetin je tak poloviční. Ale těžko se stanovuje cena něčeho, co nechceš dát pryč, aby se nenašel druhej magor, který je ochoten to zaplatit a měl jsi červa v hlavě.
Naštěstí u aut to neplatí. Na tomto fóru je vidět, že si většina myslí, že na ně čekají bezvadná auta za hubičku, do kterých původní majitelé těsně před prodejem nainvestovali šílený háky, aby je pak za lehce podprůměrnou cenu prodali...
reagować
spiteful
ilość wystąpień71
data registracji18.06.2015
Cztwartek 21.01.2016 21:06, E39 525D
Dvaapůlka dehet teda jako moc nejede, jinak přední náprava od Meyle HD kolem desítky, zadní vyjde na šestku, tlumiče a pružiny taky na desítku a je podvozek hotovej. Ale dvoutisícovka už musí bejt na tabák, to sis toho nevšim??
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 22.01.2016 09:16, RE: smlouva
David V napisał:
KoobaS napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
David V napisał:
Fanda napisał:
Vše je o tom,jak je napsaná smlouva.Ono třeba stačí někam do textu vložit jednu nenápadnou kratičkou větu,nebo dát nepozornému kupujícímu po podepsání smlouvy ještě podepsat údajně nedůležitý papír o čemkoliv a ztrácíte záruku na vše.Pravděpodobné i může být,že bazar je domluven s dovozcem vozu a pak ani není majitelem prodávaného vozidla,tudíž ani není možné po něm něco vymahat.
O jaké záruce tady mluvíte u auta za cenu 5-10% původní prodejní ceny? Záruku beru na prasklou hlavu nebo vysypanou převodovku nebo v zimě nefunkční klimu, prostě něco, co se nedá poznat a není to běžný charakter závady způsobený normálním provozem. Tady jsou to díly podvozku. Ve smlouvě bude jistě napsáno, že auto je prodáno v jeho aktuálním stavu, takže včetně opotřebovaného podvozku, brzd, spojky, motoru, interiéru. Dnesu jsem už pochopil, že ojeté auto prostě není pro každého. Když o tom nic nevím a nemám někoho, kdo se aspoň trochu vyzná, tak si nekupuju 16 let staré popelnice neznámého stavu a nebrečím potom, že nejsou za 70 tisíc ve špičkovém stavu, i když je to BMW.
přesně napsané
Jo, dík a ještě bych dodal tohle: Přečtěte si minimálně tyhle recenze a budete vědět, co znamená udržovat auto v nadprůměrném stavu a pak se rozhodujte, jestli je to cesta nebo ne: http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-erudovana-zkusenost-majitele-4261.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-a-servisni-zasahy-behem-hypoteticke-zarucni-doby-5098.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-nove-zkusenosti-naseho-redaktora-6279.html http://www.tipcars.com/magazin-ford-mondeo-25-v6-nove-zkusenosti-naseho-ctenare-po-sesti-letech-7596.html Mimo to jsem letos měnil vlnovec, katalyzátor a lambda sondu. Ne, neodešly, ale vložka v katu už upadla a za studena chrastila, studený motor hned po nastartování neměl výkon a na volnoběh občas lehce škubl. Nic, čeho by si například moje žena všimla a určitě bych s tím minimálně rok přežil. Auto má 200 tisíc (s největší pravděpodobností skutečných) a díly prostě došly na hranici životnosti. Lambda byla měněná preventivně, když už se do toho potrubí šahalo. Auto je podobného věku, jako zde dotazované a v tomto udržovaném stavu prostě zatím není na prodej, protože opravdu odpovídající cenu stavu stejně nikdo nezaplatí.
Davide, čistě hypoteticky, kolik by sis představoval jako adekvátní cenu? Protože v tomhle s tebou souhlasím, udržuješ auto v nadstadartním stavu a jsi více méně jediný, který to ocení. Mám kamaráda s T Avensis v naftě, který ji taky udržuje ve stavu nového vozu, a kdyby auto prodával, nikdo by mu jeho "vysněnou" sumu nedal...
To je dobrá otázka. Jak na ni odpovědět...příměrem. Kámoška má Daciu Logan Kombi z roku 2007 se 135 tkm. Tyhle se prodávají za 70 tisíc. Mám přímé srovnání a mohu zodpovědně prohlásit, že moje Mondeo je pohodlnější, vybavenější, rychlejší, tišší a kvalitněji zpracované, a to mám najeto mnohem více. Nerezaví a pokud porovnáme kufr (ne až po střechu), tak je to tak nastejno. Když to takto srovnám, tak adkvátní cena odrážející stav tohoto konkrétního exempláře by měla být někde kolem 80 tisíc, ale cena na trhu ojetin je tak poloviční. Ale těžko se stanovuje cena něčeho, co nechceš dát pryč, aby se nenašel druhej magor, který je ochoten to zaplatit a měl jsi červa v hlavě. Naštěstí u aut to neplatí. Na tomto fóru je vidět, že si většina myslí, že na ně čekají bezvadná auta za hubičku, do kterých původní majitelé těsně před prodejem nainvestovali šílený háky, aby je pak za lehce podprůměrnou cenu prodali...


To je vtipné... Ty bys, řekněme, "byl ochoten prodat" auto, které deklaruješ ve špičkovém stavu za 80 tisíc... Já bych naši starou firemní zafiru relativně bez problémů prodal za 100 tisíc. Rok 2008, nafta, 1. majitel, pravidelný servis, serviska, 165tkm najeto... Ale, DPF už se hlásí, turbo začíná hvízdat, časem přijdou vstřiky (ty asi nepřišly jenom proto, že posledních 20tkm jsem do toho já lil vervu)... A tohle jsou jenom strašáci až jednou, ale ta převodovka, která na 5 a 6 hučí jak blázen, ta se hlásí rovnou o výměnu...
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.