0
powrót
 

diskuze k tématu: BMW 330e iPerformance: plug-in hybrid z Mnichova

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
ctverak
ilość wystąpień255
data registracji01.08.2007
Cztwartek 22.12.2016 10:12, RE: Hm
U elektriky platí co se v jednom okamžiku vyrobí tak to se ve stejný okamžik musí i spotřebovat tak výkon i příkon je téměř totožný, ale máte pravdu správně mělo být GW bez hodin.
Těch zhruba 10GW je výkon v jednom okamžiku v ČR nikoliv po celý den.
Ohledně elektromobility je zpracována na ČVUT i diplomka, vybrané pasáže byly snad minulý rok v jednom odborném elektro časopise otisknuty a jsou tam i výpočty proč nyní nemůžeme všechny spalovací auta nahradit elektromobily a to autor nebral v úvahu nákladní dopravu.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Cztwartek 22.12.2016 10:57, Argumenty
NIkdo tu netvrdí, že by se měly všechna auta nahrazovat elektromobily. Milion aut nejsou všechna a než se k tomu milionu ze stávajícího 1000 dohrabeme, bude to trvat tak minimálně 20 let. Pokud máte okamžitý výkon přes den 10 GW, tak za celý den vyrobíte 240 GWh. A ano, výkon se musí spotřebovat, takže v noci je výhodné mít přes HDO zapnuté spotřebiče. Tu diplomku na ČVUT bych chtěl vidět. Její závěry zcela jistě nejsou, že elektromobilita je slepá cesta. Že nejde nahradit všechna auta naráz je naprosto jasné.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 22.12.2016 15:35, RE: Síť
ctverak napisał:
Jen pro zajímavost (na ČEPS je to všechno dohledatelné), průměrná výroba v jednom okamžiku v ČR je cca 8-10GWh, rozdíl mezi nočním a denním zatížením je cca 15% takže rozdíl je to velmi malý na to aby uspokojil požadavky na nabíjení statisíců elektromobilů.


Tuhle diskuzi jsem provozoval už před sedmi lety, takže jsem koukl na jeden graf, který jsem si z tehdy schoval. Pátek 13.11.2009 - denní zatížení průměrně 9200 MW, Prudce klesá po 22. hodině, o půlnoci se dostává na 7000 MW kde vydrží do soboty 7 hodin ráno. V pracovní dny to stoupá dřív, cca od 5 hodin. Noční propad odběru trochu vykrývá čerpání přečerpávaček, což zvedne odběr o necelých 500 MW. Sobotní špička před polednem je 7800 MW.

Takže noční propad odběrů je 25%, čerpání to zmírní na 20%.. Pak tu máme víkendy, kdy se dá dobíjet dva dny.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Cztwartek 22.12.2016 17:47, RE: Vtipné
brin napisał:
Víte, co by to musel být za úřednický aparát, aby toto fungovalo? Půlka republiky by byla zaměstnaná kontrolováním aut ;)


Až mě zarazilo, kolik jsou toho schopni vygenerovat z tabulek, a kolik jsou toho schopni sdílet mezi sebou. A že byrokracie bují víc a víc není žádným tajemstvím...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 22.12.2016 19:43, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí.
Jsi normální socialistický blb.


To si vyprošuji - když už, tak kapitalistický blb. Socialistické (a sociálně demokratické) bláboly, tedy rozdávání a přerozdělování peněz které jsi sám nevydělal tady šíříš ty. Já své teze podložil uznávanou ekonomickou teorií - ty snůškou vyložených blbostí viz. přirovnání k hospodě.
Tak sem napiš svou představu (já svůj pohled na věc napsal) kdo to přebudování sítí zaplatí a argumentačně ji podlož - rád se zasměju.
PS: najdi si rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, a také si přečti alespoň základní literaturu o ekonomii.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 22.12.2016 19:52, RE: Vtipné
brin napisał:
Víte, co by to musel být za úřednický aparát, aby toto fungovalo? Půlka republiky by byla zaměstnaná kontrolováním aut ;)


Proč? Stačí aby auto bylo on-line (což dne umí i hloupá Octavia) a může přes internet odesílat údaje o "načerpané" elektřině přímo finančáku. Jak prosté. Technicky už dnes zvládnuté, stačí zavést zákonnou povinnost pro výrobce - všechna auta budou mít povinně on-line připojení.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 23.12.2016 03:01, RE: Ekologie
Pavlik napisał:
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí.
Jsi normální socialistický blb.
To si vyprošuji - když už, tak kapitalistický blb. Socialistické (a sociálně demokratické) bláboly, tedy rozdávání a přerozdělování peněz které jsi sám nevydělal tady šíříš ty. Já své teze podložil uznávanou ekonomickou teorií - ty snůškou vyložených blbostí viz. přirovnání k hospodě.Tak sem napiš svou představu (já svůj pohled na věc napsal) kdo to přebudování sítí zaplatí a argumentačně ji podlož - rád se zasměju.PS: najdi si rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, a také si přečti alespoň základní literaturu o ekonomii.


Napsal jsem to už několikrát, ale ty jsi hluchý, slepý a nebo zcela nechápající (záměrně jsem se vyhnul slovu tupý). Jestli jsi nepochopil přirovnání s hospodou, zkusím něco bližšího autům, o kterých jsme se původně bavili. Benzinka. Je to to samé jako nabíječka, je to energie do auta. Někdo ji musel postavit, ne z cizích, ale ze svých a nikdo jiný jeho peníze nerozdával. Musel si zajistit pozemek, musel zaplatit vybudování nádrží, musel si zajistit dopravu paliv z rafinerie. Může to být kamión, může to být klidně potrubí a pak už je jen kousek - ke kabelu vedoucímu z elektrárny. Já jsem mu nic nenařizoval, já jsem nerozdával jeho peníze, já si klidně k němu zajedu koupit benál a on si na každém litru který koupil něco přidá a z toho zaplatí všechny ty náklady. Stejně tak zaplatím dodavateli elektřiny jeho náklady se zajištěním toho přívodu k nabíječce, prostě si na každou kWh něco přisadí. A ekonomie? Přečetl sis pár pouček a netušíš co znamenají. Poptávka a nabídka, to je oč tu běží. U té benzinky taky někdo vycítil příležitost, že se na tom dá vydělat a tak investoval své prachy. Až bude elektromobilů víc, tak bude poptávka i po rychlonabíječkách na hlavních tazích.

A stejně jak ty víš, že nic nejde a já rozdávám z cizíhoí, tak já vím, že ani toto nepochopíš. Takže se nenamáhej s dalším opakováním svého dotazu, kdože to zaplatí, znovu s tebou ztrácet čas nebudu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 23.12.2016 11:07, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí.
Jsi normální socialistický blb.
To si vyprošuji - když už, tak kapitalistický blb. Socialistické (a sociálně demokratické) bláboly, tedy rozdávání a přerozdělování peněz které jsi sám nevydělal tady šíříš ty. Já své teze podložil uznávanou ekonomickou teorií - ty snůškou vyložených blbostí viz. přirovnání k hospodě.Tak sem napiš svou představu (já svůj pohled na věc napsal) kdo to přebudování sítí zaplatí a argumentačně ji podlož - rád se zasměju.PS: najdi si rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, a také si přečti alespoň základní literaturu o ekonomii.
Napsal jsem to už několikrát, ale ty jsi hluchý, slepý a nebo zcela nechápající (záměrně jsem se vyhnul slovu tupý). Jestli jsi nepochopil přirovnání s hospodou, zkusím něco bližšího autům, o kterých jsme se původně bavili. Benzinka. Je to to samé jako nabíječka, je to energie do auta. Někdo ji musel postavit, ne z cizích, ale ze svých a nikdo jiný jeho peníze nerozdával. Musel si zajistit pozemek, musel zaplatit vybudování nádrží, musel si zajistit dopravu paliv z rafinerie. Může to být kamión, může to být klidně potrubí a pak už je jen kousek - ke kabelu vedoucímu z elektrárny. Já jsem mu nic nenařizoval, já jsem nerozdával jeho peníze, já si klidně k němu zajedu koupit benál a on si na každém litru který koupil něco přidá a z toho zaplatí všechny ty náklady. Stejně tak zaplatím dodavateli elektřiny jeho náklady se zajištěním toho přívodu k nabíječce, prostě si na každou kWh něco přisadí. A ekonomie? Přečetl sis pár pouček a netušíš co znamenají. Poptávka a nabídka, to je oč tu běží. U té benzinky taky někdo vycítil příležitost, že se na tom dá vydělat a tak investoval své prachy. Až bude elektromobilů víc, tak bude poptávka i po rychlonabíječkách na hlavních tazích. A stejně jak ty víš, že nic nejde a já rozdávám z cizíhoí, tak já vím, že ani toto nepochopíš. Takže se nenamáhej s dalším opakováním svého dotazu, kdože to zaplatí, znovu s tebou ztrácet čas nebudu.


Já si přečetl o ekonomii alespoň "pár pouček", ty ani to, tak nevím, kdo z nás dvou je na tom lépe .
Přestaň nesmyslně uvádět jako příklady hospodu, kino, benzinku, tedy služby založené na vztahu nabídka / poptávka, tam zákazník rozhoduje, zda službu koupí nebo ne. V případě úpravy přenosové soustavy to zaplatí (a sám uznáváš že to tak je) VŠICHNI koncoví odběratelé bez ohledu na to, zda provozují elektromobil nebo ne. To mi vadí - proč mám platit něčí rádoby ekologický sen. Já o to nestojím a přesto na to budu muset přispět. Nejsem v pozici koncového zákazníka( tedy neplatí poptávka / nabídka), přesto budu muset platit za něco co nechci, co jsem si neobjednal a co reálně nepotřebuji. Už konečně chápeš ten rozdíl, ty analytiku??
Tady nejde o to, kdo zaplatí nabíjecí stanice (tedy "čerpací stanice") pro elektromobily na sídlištích nebo u dálnic - to jsou relativně drobné a není problém tyto přímé náklady promítnout do ceny "načerpané" energie, tedy zaplatí je majitel elektromobilu = koncový zákazník. Ale já se celou dobu bavím o nutnosti přebudování rozvodné soustavy aby nabíjení velkého počtu elektromobilů zvládla a tu zaplatíme VŠICHNI bez rozdílu, přitom se bude provádět jen pro potřeby URČITÉ SKUPINY LIDÍ = majitelů elektromobilu.
PS: neboj se, že elektromobil bude dlouhodobě ekonomicky výhodný - jen co se dosáhne dostatečně masového rozšíření, budou se ovce dojit jako vždy. Dobrým příkladem je CNG, kde finanční výhodnost klesá s rostoucím rozšířením.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 23.12.2016 12:10, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí.
Jsi normální socialistický blb.
To si vyprošuji - když už, tak kapitalistický blb. Socialistické (a sociálně demokratické) bláboly, tedy rozdávání a přerozdělování peněz které jsi sám nevydělal tady šíříš ty. Já své teze podložil uznávanou ekonomickou teorií - ty snůškou vyložených blbostí viz. přirovnání k hospodě.Tak sem napiš svou představu (já svůj pohled na věc napsal) kdo to přebudování sítí zaplatí a argumentačně ji podlož - rád se zasměju.PS: najdi si rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, a také si přečti alespoň základní literaturu o ekonomii.
Napsal jsem to už několikrát, ale ty jsi hluchý, slepý a nebo zcela nechápající (záměrně jsem se vyhnul slovu tupý). Jestli jsi nepochopil přirovnání s hospodou, zkusím něco bližšího autům, o kterých jsme se původně bavili. Benzinka. Je to to samé jako nabíječka, je to energie do auta. Někdo ji musel postavit, ne z cizích, ale ze svých a nikdo jiný jeho peníze nerozdával. Musel si zajistit pozemek, musel zaplatit vybudování nádrží, musel si zajistit dopravu paliv z rafinerie. Může to být kamión, může to být klidně potrubí a pak už je jen kousek - ke kabelu vedoucímu z elektrárny. Já jsem mu nic nenařizoval, já jsem nerozdával jeho peníze, já si klidně k němu zajedu koupit benál a on si na každém litru který koupil něco přidá a z toho zaplatí všechny ty náklady. Stejně tak zaplatím dodavateli elektřiny jeho náklady se zajištěním toho přívodu k nabíječce, prostě si na každou kWh něco přisadí. A ekonomie? Přečetl sis pár pouček a netušíš co znamenají. Poptávka a nabídka, to je oč tu běží. U té benzinky taky někdo vycítil příležitost, že se na tom dá vydělat a tak investoval své prachy. Až bude elektromobilů víc, tak bude poptávka i po rychlonabíječkách na hlavních tazích. A stejně jak ty víš, že nic nejde a já rozdávám z cizíhoí, tak já vím, že ani toto nepochopíš. Takže se nenamáhej s dalším opakováním svého dotazu, kdože to zaplatí, znovu s tebou ztrácet čas nebudu.


Je to marný, je to marný, je to marný...
Vzal jsi si někdy do ruky vyúčtování od energetiky (elektro)? Pořád je tam kolonka + sazba příspěvek na "obnovitelné" zdroje? Víš, co je to za peníze, kam a proč jdou?
Tak aby tam časem nepřibyla další položka na elektromobily...
A s těma příkladama jsi taky legrační - argumentovat podnikama žijícíma v tvrdě konkurenčním prostředí s pokusem naroubovat to na neprůstřelnej monopol chce hodně velkou dávku ehm nerozhledu
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 23.12.2016 12:36, Spekulace
Co se týka vyúčtování, tak už teď je tam kolonka něco ve smyslu poplatek za distribuci / garantovanou kapacitu podle jističe. A to je právě příspěvek na rozvoj / udržování rozvodných sítí.

Pokud budu mít elektromobil a budu potřebovat větší jistič, tak tenhle poplatek budu platit větší. Nevím kde berete jistotu, že se tenhle poplatek musí nutně zvýšit plošně všem. To je ničím nepodložená spekulace.

Edit: Když se např. v Kolíně postavila automobilka a bylo tam potřeba natáhnout nové dráty, tak jsme to přeci taky neplatili všichni nějakou speciální daní. Ty náklady přeci zaplatila a platí ta automobilka z poplatků za distribuci.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 23.12.2016 14:30, RE: Spekulace
Petr S napisał:
Co se týka vyúčtování, tak už teď je tam kolonka něco ve smyslu poplatek za distribuci / garantovanou kapacitu podle jističe. A to je právě příspěvek na rozvoj / udržování rozvodných sítí. Pokud budu mít elektromobil a budu potřebovat větší jistič, tak tenhle poplatek budu platit větší. Nevím kde berete jistotu, že se tenhle poplatek musí nutně zvýšit plošně všem. To je ničím nepodložená spekulace. Edit: Když se např. v Kolíně postavila automobilka a bylo tam potřeba natáhnout nové dráty, tak jsme to přeci taky neplatili všichni nějakou speciální daní. Ty náklady přeci zaplatila a platí ta automobilka z poplatků za distribuci.


Máš pravdu jen částečně.
Na vyúčtování elektřiny máš uvedenu hodnotu jističe = smluvně rezervovaný výkon / příkon sítě. Ale nic za to neplatíš. Letos byla snaha změnit poplatky za elektřinu právě podle velikosti jističe = víc by se vydělalo na malých odběrech v rodinných domech. Ale to neprošlo.
Stejně tak opíráš dedukci o existenci továrny. Tam ale v rámci povolení stavby (jako u každé stavby)musíš doložit stanovisko energetiků, že tu stavbu / továrnu místní síť "utáhne" a oni tě připojí. Jinak nedostaneš stavební povolení. Tedy zase nic o generálce rozvodné sítě.
Moje dedukce, že přestavbu rozvodné sítě na síť schopnou utáhnout nabíjení stovek tisíc a víc elektromobilů zaplatíme všichni bez rozdílu vychází z prosté zkušenosti. Člověk jde k cíli většinou nejjednodušší cestou a co je jednoduššího, než zavést další OKO poplatek za elektřinu, jako se to stalo s "obnovitelnými" zdroji. Vždyť "ekologií" zpovykané ovce to zaplatí ještě rády.

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 23.12.2016 16:50, RE: Spekulace
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Co se týka vyúčtování, tak už teď je tam kolonka něco ve smyslu poplatek za distribuci / garantovanou kapacitu podle jističe. A to je právě příspěvek na rozvoj / udržování rozvodných sítí. Pokud budu mít elektromobil a budu potřebovat větší jistič, tak tenhle poplatek budu platit větší. Nevím kde berete jistotu, že se tenhle poplatek musí nutně zvýšit plošně všem. To je ničím nepodložená spekulace. Edit: Když se např. v Kolíně postavila automobilka a bylo tam potřeba natáhnout nové dráty, tak jsme to přeci taky neplatili všichni nějakou speciální daní. Ty náklady přeci zaplatila a platí ta automobilka z poplatků za distribuci.
Máš pravdu jen částečně. Na vyúčtování elektřiny máš uvedenu hodnotu jističe = smluvně rezervovaný výkon / příkon sítě. Ale nic za to neplatíš. Letos byla snaha změnit poplatky za elektřinu právě podle velikosti jističe = víc by se vydělalo na malých odběrech v rodinných domech. Ale to neprošlo. Stejně tak opíráš dedukci o existenci továrny. Tam ale v rámci povolení stavby (jako u každé stavby)musíš doložit stanovisko energetiků, že tu stavbu / továrnu místní síť "utáhne" a oni tě připojí. Jinak nedostaneš stavební povolení. Tedy zase nic o generálce rozvodné sítě.Moje dedukce, že přestavbu rozvodné sítě na síť schopnou utáhnout nabíjení stovek tisíc a víc elektromobilů zaplatíme všichni bez rozdílu vychází z prosté zkušenosti. Člověk jde k cíli většinou nejjednodušší cestou a co je jednoduššího, než zavést další OKO poplatek za elektřinu, jako se to stalo s "obnovitelnými" zdroji. Vždyť "ekologií" zpovykané ovce to zaplatí ještě rády.


Podívej se na svoje vyúčtování elektřiny. Já aspoň za distribuci/dopravu elektřiny (rozvodnou síť) platím víc než za elektřinu (komoditu) jako takovou.

Pokud požádáš o vyšší jistič u domu/bytu než máš teď, tak pokud by to rozvodná síť neutáhla tak ti to přeci taky nepovolí. Stejně jako u té fabriky.

P.S. To co chtěli zavést byl vyšší paušál na jistič bez ohledu na spotřebovanou elektřinu. Ale i tak teď platíme víc než půlku ceny za distribuci. Takže prachů je na to snad dost
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 23.12.2016 21:37, To Petr S
Ne, neplatíš půlku z ceny elektřiny za distribuci. Polovinu platíš za "obnovitelné zdroje", tedy za (ne)ekologický superbussines se soláry a větrníky. Až z těch zbylých 50%, tedy z vlastní platby za silovou elektřinu, jde cca polovina na údržbu přenosové soustavy (tedy z celé platby 25%) - což je v pořádku, údržba něco stojí. Podívej se do výroční zprávy ČEPS a.s. na jejich zisky (z poplatků) a investice do údržby a rozvoje. Rychle zjistíš, že jen údržba stávající sítě stojí ohromné peníze a na investiční rozvoj moc nezbývá. Těch pár miliard ročně to nezachrání .
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 23.12.2016 22:14, RE: To Petr S
Pavlik napisał:
Ne, neplatíš půlku z ceny elektřiny za distribuci. Polovinu platíš za "obnovitelné zdroje", tedy za (ne)ekologický superbussines se soláry a větrníky. Až z těch zbylých 50%, tedy z vlastní platby za silovou elektřinu, jde cca polovina na údržbu přenosové soustavy (tedy z celé platby 25%) - což je v pořádku, údržba něco stojí. Podívej se do výroční zprávy ČEPS a.s. na jejich zisky (z poplatků) a investice do údržby a rozvoje. Rychle zjistíš, že jen údržba stávající sítě stojí ohromné peníze a na investiční rozvoj moc nezbývá. Těch pár miliard ročně to nezachrání .


50% za obnovitelné zdroje je blbost. U mě na faktuře to dělá z ceny distribuce 12%. Je to na faktuře přesně rozepsané. Z celkové ceny co platím je to 8%.

Jestli firma ČEPS jeden rok investuje do něčeho víc a další rok naopak méně je možné a je mi to jedno. Každopádně z faktury je vidět jaký na to mají od zákazníků rozpočet.

I když odečtu obnovitelné energie, tak to co platím na distribuci je u mě 70% toho platím za elektriku celkem. Když budu nabíjet elektromobil, tak budu o to víc přispívat poplatky na distribuční síť. A jak je vidět procentuálně je to dost. Tak nevím v čem je problém a proč by měl někdo ještě něco dotovat navíc.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Sobota 24.12.2016 02:03, RE: Ekologie
Pavlik napisał:
Já si přečetl o ekonomii alespoň "pár pouček",...


A nepochopil.

Pavlik napisał:
Přestaň nesmyslně uvádět jako příklady hospodu, kino, benzinku, tedy služby založené na vztahu nabídka / poptávka, tam zákazník rozhoduje, zda službu koupí nebo ne.


A co jiného to je? Potřebuju nabít auto, půjdu za tím, kdo mi to nabídne.

Pavlik napisał:
V případě úpravy přenosové soustavy to zaplatí (a sám uznáváš že to tak je) VŠICHNI koncoví odběratelé bez ohledu na to, zda provozují elektromobil nebo ne.


Jsi LHÁŘ, nic takového jsem nenapsal!!!!! V rámci ceny každé kWh platíme my všichni už dnes údržbu sítě bez obledu na elektromobily. Kdo odebírá víc platí víc, takže majitel eletromobilu zaplatí svůj díl.

A dál už nečtu, jakákoli diskuze s tebou je ztráta času, cokoli ti vysvětlovat je házení hrachu na stěnu nebo perel sviním, každý si přebere.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Sobota 24.12.2016 02:09, RE: Ekologie
Pepe napisał:
Je to marný, je to marný, je to marný...Vzal jsi si někdy do ruky vyúčtování od energetiky (elektro)? Pořád je tam kolonka + sazba příspěvek na "obnovitelné" zdroje? Víš, co je to za peníze, kam a proč jdou?Tak aby tam časem nepřibyla další položka na elektromobily...A s těma příkladama jsi taky legrační - argumentovat podnikama žijícíma v tvrdě konkurenčním prostředí s pokusem naroubovat to na neprůstřelnej monopol chce hodně velkou dávku ehm nerozhledu


Jo posl(r)anci schválili zákon, že stát přispěje na solární byznys a placení přenesl na nás. Jenže na elektomobily stát nijak nepřispívá (chválabohu), takže není co platit. Žádná elektromobilová kolonka tam nebude. A ano, monopolní manýry jsou průser.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Sobota 24.12.2016 02:19, RE: Ekologie
brin napisał:
Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.


Nvím čím to, jaká to náhoda, ale včera jsem aktuálně potkal na cestách po Brně za předvánočními nákupy BMW i3 a to hned dvakrát, nevím, jestli to bylo to samé.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 25.12.2016 16:44, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Pepe napisał:
Je to marný, je to marný, je to marný...Vzal jsi si někdy do ruky vyúčtování od energetiky (elektro)? Pořád je tam kolonka + sazba příspěvek na "obnovitelné" zdroje? Víš, co je to za peníze, kam a proč jdou?Tak aby tam časem nepřibyla další položka na elektromobily...A s těma příkladama jsi taky legrační - argumentovat podnikama žijícíma v tvrdě konkurenčním prostředí s pokusem naroubovat to na neprůstřelnej monopol chce hodně velkou dávku ehm nerozhledu
Jo posl(r)anci schválili zákon, že stát přispěje na solární byznys a placení přenesl na nás. Jenže na elektomobily stát nijak nepřispívá (chválabohu), takže není co platit. Žádná elektromobilová kolonka tam nebude. A ano, monopolní manýry jsou průser.


Já nebudu (a ani nechci) predikovat, co nás ještě čeká. Jedno vím jistě - energo společnosti potřebujou přisunovat "svůj" objem, jakékoliv investice "navíc" rozhodně nepůjdou z jejich tlustého polštáře. A nepochybuju, že půjde o rozložení na všechny poplatníky v rámci "spravedlnosti". Vylobování takového zákona (jak ukazuje praxe) taky nebude běh na dlouhou trať. Zabalí se to do krásných zelených keců, takže každej odpůrce bude dopředu vyvrhel. Připomíná mi to analogicky vodu a její strmý cenový růst... Aby taky nakonec nedošlo k oddělení distribuce a výrobce
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 27.12.2016 14:24, RE: Ekologie
Pepe napisał:
Já nebudu (a ani nechci) predikovat, co nás ještě čeká. Jedno vím jistě - energo společnosti potřebujou přisunovat "svůj" objem, jakékoliv investice "navíc" rozhodně nepůjdou z jejich tlustého polštáře. A nepochybuju, že půjde o rozložení na všechny poplatníky v rámci "spravedlnosti". Vylobování takového zákona (jak ukazuje praxe) taky nebude běh na dlouhou trať. Zabalí se to do krásných zelených keců, takže každej odpůrce bude dopředu vyvrhel. Připomíná mi to analogicky vodu a její strmý cenový růst... Aby taky nakonec nedošlo k oddělení distribuce a výrobce


Nebudeš a nechceš predikovat, ale vzápětí přesně to uděláš. Jsi skeptik a já to chápu, život člověka naučí.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 27.12.2016 23:22, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Pepe napisał:
Já nebudu (a ani nechci) predikovat, co nás ještě čeká. Jedno vím jistě - energo společnosti potřebujou přisunovat "svůj" objem, jakékoliv investice "navíc" rozhodně nepůjdou z jejich tlustého polštáře. A nepochybuju, že půjde o rozložení na všechny poplatníky v rámci "spravedlnosti". Vylobování takového zákona (jak ukazuje praxe) taky nebude běh na dlouhou trať. Zabalí se to do krásných zelených keců, takže každej odpůrce bude dopředu vyvrhel. Připomíná mi to analogicky vodu a její strmý cenový růst... Aby taky nakonec nedošlo k oddělení distribuce a výrobce
Nebudeš a nechceš predikovat, ale vzápětí přesně to uděláš. Jsi skeptik a já to chápu, život člověka naučí.


Predikovat=předpovídat/myslet/domnívat se. Uvádím, že NECHCI
Píšu, že VÍM.
My nepotřebujeme myslet, my potřebujeme vědět. Neb myslet znamená howno vědět. Takže promiň, vím, co (ne)dělám.
reagować
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.