Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Koloss napisał:
Pavlik napisał:
Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí.
Jsi normální socialistický blb.
To si vyprošuji - když už, tak kapitalistický blb. Socialistické (a sociálně demokratické) bláboly, tedy rozdávání a přerozdělování peněz které jsi sám nevydělal tady šíříš ty. Já své teze podložil uznávanou ekonomickou teorií - ty snůškou vyložených blbostí viz. přirovnání k hospodě.Tak sem napiš svou představu (já svůj pohled na věc napsal) kdo to přebudování sítí zaplatí a argumentačně ji podlož - rád se zasměju.PS: najdi si rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, a také si přečti alespoň základní literaturu o ekonomii.
Napsal jsem to už několikrát, ale ty jsi hluchý, slepý a nebo zcela nechápající (záměrně jsem se vyhnul slovu tupý). Jestli jsi nepochopil přirovnání s hospodou, zkusím něco bližšího autům, o kterých jsme se původně bavili. Benzinka. Je to to samé jako nabíječka, je to energie do auta. Někdo ji musel postavit, ne z cizích, ale ze svých a nikdo jiný jeho peníze nerozdával. Musel si zajistit pozemek, musel zaplatit vybudování nádrží, musel si zajistit dopravu paliv z rafinerie. Může to být kamión, může to být klidně potrubí a pak už je jen kousek - ke kabelu vedoucímu z elektrárny. Já jsem mu nic nenařizoval, já jsem nerozdával jeho peníze, já si klidně k němu zajedu koupit benál a on si na každém litru který koupil něco přidá a z toho zaplatí všechny ty náklady. Stejně tak zaplatím dodavateli elektřiny jeho náklady se zajištěním toho přívodu k nabíječce, prostě si na každou kWh něco přisadí. A ekonomie? Přečetl sis pár pouček a netušíš co znamenají. Poptávka a nabídka, to je oč tu běží. U té benzinky taky někdo vycítil příležitost, že se na tom dá vydělat a tak investoval své prachy. Až bude elektromobilů víc, tak bude poptávka i po rychlonabíječkách na hlavních tazích. A stejně jak ty víš, že nic nejde a já rozdávám z cizíhoí, tak já vím, že ani toto nepochopíš. Takže se nenamáhej s dalším opakováním svého dotazu, kdože to zaplatí, znovu s tebou ztrácet čas nebudu.
Já si přečetl o ekonomii alespoň "pár pouček", ty ani to, tak nevím, kdo z nás dvou je na tom lépe
.
Přestaň nesmyslně uvádět jako příklady hospodu, kino, benzinku, tedy služby založené na vztahu nabídka / poptávka, tam zákazník rozhoduje, zda službu koupí nebo ne. V případě úpravy přenosové soustavy to zaplatí (a sám uznáváš že to tak je) VŠICHNI koncoví odběratelé bez ohledu na to, zda provozují elektromobil nebo ne. To mi vadí - proč mám platit něčí rádoby ekologický sen. Já o to nestojím a přesto na to budu muset přispět. Nejsem v pozici koncového zákazníka( tedy neplatí poptávka / nabídka), přesto budu muset platit za něco co nechci, co jsem si neobjednal a co reálně nepotřebuji. Už konečně chápeš ten rozdíl, ty analytiku??
Tady nejde o to, kdo zaplatí nabíjecí stanice (tedy "čerpací stanice") pro elektromobily na sídlištích nebo u dálnic - to jsou relativně drobné a není problém tyto přímé náklady promítnout do ceny "načerpané" energie, tedy zaplatí je majitel elektromobilu = koncový zákazník. Ale já se celou dobu bavím o nutnosti přebudování rozvodné soustavy aby nabíjení velkého počtu elektromobilů zvládla a tu zaplatíme VŠICHNI bez rozdílu, přitom se bude provádět jen pro potřeby URČITÉ SKUPINY LIDÍ = majitelů elektromobilu.
PS: neboj se, že elektromobil bude dlouhodobě ekonomicky výhodný - jen co se dosáhne dostatečně masového rozšíření, budou se ovce dojit jako vždy. Dobrým příkladem je CNG, kde finanční výhodnost klesá s rostoucím rozšířením.