0
powrót
 

diskuze k tématu: BMW 330e iPerformance: plug-in hybrid z Mnichova

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 19.12.2016 09:14, opravdu ekologické
Toto větu ve spojení s reálným světem skutečně nechápu - "Stejně jako u konkurenčních plug-in hybridů si tohle auto koupí někdo, kdo je buď fanda do moderních technologií, nebo uvažuje ekologicky."
Co je na tomto a jakémkoli jiném hybridu či elektromobilu ekologického? Vždyť ekologickou (uhlíkovou) stopu při jejich výrobě a likvidaci nechávají mnohem horší než klasické auto. A o ekologii provozu také nelze hovořit, minimálně v Evropě, kde se cca 70% elektřiny vyrábí z uhlí jde o pouhé přenesení emisí z místa jízdy do místa výroby elektřiny. To už vůbec nezmiňuji ztráty energie v přenosové soustavě a při nabíjení těchto zázraků....
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 19.12.2016 09:36, tak tak
Pavlíku, máš sice naprostou pravdu, ale zde se řídíme pravidlem, že 100x opakovaná lež se stává pravdou.
Naprosto k smíchu je to měření spotřeby s plnýma baterkama, který na konci testu zůstanou prázdný, protože jak píšou, jejich dobíjení (překvapivě) stojí nějaký to palivo navíc.
Já dělat konvenční auta, tak tam dám 2 nádrže, do jedné budu nalívat benzín doma s kanistru, kterej koupím jinde a do druhé budu tankovat u benzinky a spotřebu budu měřit tak, že prvně pojedu na tu první nádrž - to se nepočítá a pak teprve začnu počítat až u té druhé...

Zeptal bych se výrobce jinak:
Znamená to, že když auto ujede 100 km za 2 litry, že ujede 500 km v tahu za 10 litrů?
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 19.12.2016 11:41, Ekologie
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.

A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.

Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 19.12.2016 12:15, Meranie spotreby
V tom pripade by sa ale nemalo uvadzat, ze to zerie 2 litre na 100 km, ale 2 litre na prvych sto km. A aj to je hlupost, lebo na prvych 100 km to zozerie 2 litre + nejake to kilo uhlia. Vacsinu ludi ale podla mna zaujima, kolko to zerie priemerne na benzin, a kedze ten sa pri elektrickom motore nespaluje, tak udaj 2 litre je nicnehovoriaci reklamny blabol. Tiez mozem napisat, ze na druhych 100 km zozerie 0 kwh (co je blbost, lebo tam elektrika je, ale nespotrebovava sa priamo na pohyb auta). Tiez si myslim, ze najvacsie problemy sposobuje znecistenie z podnikov, nie od aut. A posledna vec, tymto zdieranim ludi veru globalne oteplovanie nezastavime, skor neschopnostou politikov v bruseli nastartujeme novu vlnu diktatorskych vlad a konfliktov.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 19.12.2016 14:46, RE: Ekologie
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.


Tohle je jen otázkou definice a vymezení okrajových podmínek a v tomto duchu by pak mělo být všechno jinak, ale můžeme být demagogové a opomíjet některé podstatné věci.

Takže rozlišujme ekologii globální a lokální, rozlišujme emise CO2+H2O (to je taky plyn a taky skleníkový) a emise CO, HC, NOx, SOx, prachu a přesně specifikujme, za jakých podmínek byla naměřena spotřeba.

Pak nemám nic proti, ale většinou jsou tyhle články plné tendenčních blábolů.

Ad spotřeba jmenovitě.
Deklarovanou spotřebu vnímám jako ukazatel průměrné spotřeby na libovolných 100 km a ne spotřebu na 100 km po spotřebování latentní energie z jiného zdroje. Navíc mi ten údaj stejně přijde přitažený za vlasy, protože jestliže výrobce tvrdí, že ujede na nabití 40 km, pak mu na benzín zbývá 60 km, na které mu stačí 2,1 litry paliva, což by odpovídalo i tak neuvěřitelné spotřebě 3,5 l/100 km, čemuž rovněž odmítám uvěřit.
Řekněme, že by se měla spotřeba definovat jako průměrná hodnota z dostupné energie, čili kolik km najedu na 41 litrů benzínu a 7,6 kWh a přepočítat na 100 km. Rozhodně by to bylo méně zavádějící.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 19.12.2016 15:05, RE: Ekologie
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.


Je hezké, že tě nezajímají emise na dálnici (okolo ní asi lidé nežijí), ale emise v tvém okolí (v centru města) jsou problém - ekologické, ba přímo zelené, myšlení v praxi . Potom se už nedivím, že si ty "zelené" střepy někdo kupuje pro svůj "eko" pocit.
Jen se tě zeptám, myslíš, že od Prunéřova nebo Chvaletic vítr do města nefouká? Jediná alespoň trochu čistá cesta jak vyrobit elektřinu je jádro - a to ekoteroristům také nevoní (asi proto, že se na něj nedají získat zelené dotace).
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 19.12.2016 15:41, Znecistenie dialnice
K predchadzajucemu len doplnim, ze neviem ako sa niekto moze spoliehat na to, ze sa filter vypali na dialnici. To by musela byt nejaka moderna gps technologia, co zisti ze si na dialnici, a spusti vypalovanie, a o takej som veru este nepocul. Dost ludi ale pouziva diesel v meste, popripade jazdi nejakych 20 km. A tito svoje auto vypaluju vacsinou v meste. Takze ekologia - a smrad pod oknamy tiez -.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 19.12.2016 15:53, RE: Ekologie
Pavlik napisał:
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.
Je hezké, že tě nezajímají emise na dálnici (okolo ní asi lidé nežijí), ale emise v tvém okolí (v centru města) jsou problém - ekologické, ba přímo zelené, myšlení v praxi . Potom se už nedivím, že si ty "zelené" střepy někdo kupuje pro svůj "eko" pocit. Jen se tě zeptám, myslíš, že od Prunéřova nebo Chvaletic vítr do města nefouká? Jediná alespoň trochu čistá cesta jak vyrobit elektřinu je jádro - a to ekoteroristům také nevoní (asi proto, že se na něj nedají získat zelené dotace).


Těsně vedle dálnice snad bydlí minimum lidí. Nevím co je divného na tom, že je lepší přesunout produkci škodlivin co nejdál od míst kde je vysoká koncentrace lidí. Zaoceánská loď pokud vím taky před přístavem přepne palivo z mazutu na dražší naftu, aby generovala méně škodlivin. Méně kvalitní palivo spaluje až daleko od pevniny. To je pragmatický přístup a není na tom nic ekoteroristického.
reagować
ivan2
ilość wystąpień118
data registracji11.11.2010
Poniedziałek 19.12.2016 16:29, dálnice
No jo, ale i na tý dálnici ten znečištěný vzduch dýchají zase lidi v autech ne?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 19.12.2016 17:41, RE: Ekologie
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.
Je hezké, že tě nezajímají emise na dálnici (okolo ní asi lidé nežijí), ale emise v tvém okolí (v centru města) jsou problém - ekologické, ba přímo zelené, myšlení v praxi . Potom se už nedivím, že si ty "zelené" střepy někdo kupuje pro svůj "eko" pocit. Jen se tě zeptám, myslíš, že od Prunéřova nebo Chvaletic vítr do města nefouká? Jediná alespoň trochu čistá cesta jak vyrobit elektřinu je jádro - a to ekoteroristům také nevoní (asi proto, že se na něj nedají získat zelené dotace).
Těsně vedle dálnice snad bydlí minimum lidí. Nevím co je divného na tom, že je lepší přesunout produkci škodlivin co nejdál od míst kde je vysoká koncentrace lidí. Zaoceánská loď pokud vím taky před přístavem přepne palivo z mazutu na dražší naftu, aby generovala méně škodlivin. Méně kvalitní palivo spaluje až daleko od pevniny. To je pragmatický přístup a není na tom nic ekoteroristického.


Jestli bydlí u dálnice minimum lidí je diskutabilní - vysoká koncentrace exhalací je podle studií ekoteroristů mezi 300 a 500 metry na obě strany dálnice. Tudíž si od boku tipnu, že okolo dálnic žije stejná populace jako v půlce Prahy. Podle mě to nemá s ekologií nic společného, je to alibismus a hra na "eko dobrý pocit ekologicky smýšlejícího" ZÁKAZNÍKA.
reagować
6M/T
ilość wystąpień47
data registracji10.09.2016
Poniedziałek 19.12.2016 20:48, RE: Ekologie
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.


výborná volba evidentně inteligentního člověka. naprosto příkladné využití jaké je pro daný vůz optimální.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 20.12.2016 00:57, uhlíková stopa
Ono s tím výfukem elektromobilů (a plugin hybridů) v Prunéřově a Chvaleticích to není zase tak jednoduché. Velké energetické zdroje nelze jen tak zastavit a i když se dá snížit jejich výkon, tak stejně je v noci celkem velký nadbytek energie, takže připojení určitého množství hybridů do sítě v noci neznamená víceméně žádné zvýšení emisí. Do určité míry půjde o využití energie, která by přišla nazmar.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 20.12.2016 08:05, RE: uhlíková stopa
Koloss napisał:
Ono s tím výfukem elektromobilů (a plugin hybridů) v Prunéřově a Chvaleticích to není zase tak jednoduché. Velké energetické zdroje nelze jen tak zastavit a i když se dá snížit jejich výkon, tak stejně je v noci celkem velký nadbytek energie, takže připojení určitého množství hybridů do sítě v noci neznamená víceméně žádné zvýšení emisí. Do určité míry půjde o využití energie, která by přišla nazmar.


No, tak to bohužel úplně taky není. Zdroje, které jedou v noci, pokrývají noční potřebu energie a rozhodně neplatí, že by nějaká energie přišla nazmar. Vyrobená energie= spotřebovaná energie, jinak by se turbíny odlehčily a roztočily se na více jak 50 Hz při nebo naopak přitížily a frekvence sítě by klesla pod 50 Hz. A jediné využívané akumulátory jsou horní nádrže na přečerpávacích elektrárnách.
Elektromobil do baráku s možností nabíjení je výborné věc a nemám nic proti němu, ale proboha, neříkejme mu apriori ekologické vozidlo. O tohle jde, že se zkreslují uváděné informace.
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Wtorek 20.12.2016 08:15, RE: Ekologie
6M/T napisał:
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.
výborná volba evidentně inteligentního člověka. naprosto příkladné využití jaké je pro daný vůz optimální.


mít doma dvě auta a podle délky trasy se rozhodovat čím zrovna pojedu mi nepřipadá ani ekologický ani ekonomický....

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 20.12.2016 12:41, RE: Ekologie
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
brin napisał:
Tak ono jde spíše než o nějakou uhlíkovou stopu, která relativně nikoho nezajímá, o ten bordel, který vám to auto nevypustí pod oknem baráku. Emise na dálnici jsou mi ukradený, tam nikomu tak nějak moc neškoděj. Ale emise ve městě, to je jiná písnička. A emisema nemyslím CO2, ale NOx, CO, pevný částice apod.A je myslím zbytečný dělat si srandu z normovaný spotřeby. Je jasný, že v tahu 500 km neujede za 10 litrů, ale ono kolik lidí jezdí denně v tahu 500 km? Já takový štreky jezdím ročně max 3krát. Naprostou většinu jízd zvládnu do 100 km (cca 95 %), další 4 % do 200 km a 1% je víc.Ostatně hezky se to ukazuje na mém vozovém parku. Zatím to vypadá, že naftovej S-max ujede ročně cca 5000 km na dlouhých štrekách a cestách s rodinou a BMW i3 25000 km na jízdách do cca 120 km.
Je hezké, že tě nezajímají emise na dálnici (okolo ní asi lidé nežijí), ale emise v tvém okolí (v centru města) jsou problém - ekologické, ba přímo zelené, myšlení v praxi . Potom se už nedivím, že si ty "zelené" střepy někdo kupuje pro svůj "eko" pocit. Jen se tě zeptám, myslíš, že od Prunéřova nebo Chvaletic vítr do města nefouká? Jediná alespoň trochu čistá cesta jak vyrobit elektřinu je jádro - a to ekoteroristům také nevoní (asi proto, že se na něj nedají získat zelené dotace).
Těsně vedle dálnice snad bydlí minimum lidí. Nevím co je divného na tom, že je lepší přesunout produkci škodlivin co nejdál od míst kde je vysoká koncentrace lidí. Zaoceánská loď pokud vím taky před přístavem přepne palivo z mazutu na dražší naftu, aby generovala méně škodlivin. Méně kvalitní palivo spaluje až daleko od pevniny. To je pragmatický přístup a není na tom nic ekoteroristického.
Jestli bydlí u dálnice minimum lidí je diskutabilní - vysoká koncentrace exhalací je podle studií ekoteroristů mezi 300 a 500 metry na obě strany dálnice. Tudíž si od boku tipnu, že okolo dálnic žije stejná populace jako v půlce Prahy. Podle mě to nemá s ekologií nic společného, je to alibismus a hra na "eko dobrý pocit ekologicky smýšlejícího" ZÁKAZNÍKA.


Pořád lepší bydlet 300m od dálnice než 2 metry od 4 proudové silnice a muset tam chodit denně po chodníku. Navíc na dálnici se spaliny rychle rozfoukají ve volné krajině. Ve městě kde z obou stran stojí 4 patrové domy tam ten smrad zůstává koncentrovaný.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 20.12.2016 13:25, RE: uhlíková stopa
David V napisał:
Koloss napisał:
Ono s tím výfukem elektromobilů (a plugin hybridů) v Prunéřově a Chvaleticích to není zase tak jednoduché. Velké energetické zdroje nelze jen tak zastavit a i když se dá snížit jejich výkon, tak stejně je v noci celkem velký nadbytek energie, takže připojení určitého množství hybridů do sítě v noci neznamená víceméně žádné zvýšení emisí. Do určité míry půjde o využití energie, která by přišla nazmar.
No, tak to bohužel úplně taky není. Zdroje, které jedou v noci, pokrývají noční potřebu energie a rozhodně neplatí, že by nějaká energie přišla nazmar. Vyrobená energie= spotřebovaná energie, jinak by se turbíny odlehčily a roztočily se na více jak 50 Hz při nebo naopak přitížily a frekvence sítě by klesla pod 50 Hz. A jediné využívané akumulátory jsou horní nádrže na přečerpávacích elektrárnách.Elektromobil do baráku s možností nabíjení je výborné věc a nemám nic proti němu, ale proboha, neříkejme mu apriori ekologické vozidlo. O tohle jde, že se zkreslují uváděné informace.


Bereš to příliš striktně. Topeniště v tepelné elektrárně musíš udržovat v určitém stavu, nesmí vyhasnout a musíš přikládat. Je vedlejší, jestli z toho tepla následně vyrobíš páru a roztočíš turbínu, nebo to prostě pustíš bez užitku do atmosféry.

Ano, noční výroba elektřiny je menší než v denní špičce, ale jsou provozní limity pod kterýma se pohybovat bez vypnutí nedá. A když se nakonec nevyrobí tolik elektřiny, kolik by odpovídalo spotřebě, tak je to plýtvání. V určitém rozsahu je nabíjení baterií přes noc ekologický počin.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 20.12.2016 13:29, RE: Ekologie
Valnoha napisał:
mít doma dvě auta a podle délky trasy se rozhodovat čím zrovna pojedu mi nepřipadá ani ekologický ani ekonomický....


Proč ne? Když rozložíš celkové zatížení mezi dvě auta, tak se méně opotřebovávají a déle vydrží. Celkový dopad ekonomický ani ekologický nemusí být nijak velký, spíš jde o to, že ne každý má barák se dvoujitou garáží o parkování dvou aut na sídlišti ani nemluvě. A rozhodně mít dvě auta rozdílného charakteru a použít právě to, které zrovna potřebuju je praktické.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 20.12.2016 14:13, RE: uhlíková stopa
Koloss napisał:
David V napisał:
Koloss napisał:
Ono s tím výfukem elektromobilů (a plugin hybridů) v Prunéřově a Chvaleticích to není zase tak jednoduché. Velké energetické zdroje nelze jen tak zastavit a i když se dá snížit jejich výkon, tak stejně je v noci celkem velký nadbytek energie, takže připojení určitého množství hybridů do sítě v noci neznamená víceméně žádné zvýšení emisí. Do určité míry půjde o využití energie, která by přišla nazmar.
No, tak to bohužel úplně taky není. Zdroje, které jedou v noci, pokrývají noční potřebu energie a rozhodně neplatí, že by nějaká energie přišla nazmar. Vyrobená energie= spotřebovaná energie, jinak by se turbíny odlehčily a roztočily se na více jak 50 Hz při nebo naopak přitížily a frekvence sítě by klesla pod 50 Hz. A jediné využívané akumulátory jsou horní nádrže na přečerpávacích elektrárnách.Elektromobil do baráku s možností nabíjení je výborné věc a nemám nic proti němu, ale proboha, neříkejme mu apriori ekologické vozidlo. O tohle jde, že se zkreslují uváděné informace.
Bereš to příliš striktně. Topeniště v tepelné elektrárně musíš udržovat v určitém stavu, nesmí vyhasnout a musíš přikládat. Je vedlejší, jestli z toho tepla následně vyrobíš páru a roztočíš turbínu, nebo to prostě pustíš bez užitku do atmosféry.Ano, noční výroba elektřiny je menší než v denní špičce, ale jsou provozní limity pod kterýma se pohybovat bez vypnutí nedá. A když se nakonec nevyrobí tolik elektřiny, kolik by odpovídalo spotřebě, tak je to plýtvání. V určitém rozsahu je nabíjení baterií přes noc ekologický počin.


Mně šlo o to, že v tepelné / jaderné elektrárně vyrobíš elektřinu řekněme s účinností 35% a ve spalovacím motoru třeba 28% (na kolech) přibližně, jenže z té elektrárny tu energii musíš dostat až na kola, takže přenos (ztráta), nabíjení (ztráta), samovybíjení (ztráta), a na konec přijde účinnost elektromotoru odhaduji tak 80-90%, takže z hlediska CO2 jsi na tom stejně a možná hůř a z hlediska ostatních škodlivin jsi na tom u benzínu srovnatelně (spíše trochu lépe, ať nežeru) a u nafty jsi na tom bez diskuse lépe.
Touto optikou o tom nelze mluvit jako o ekologickém autě.
Ale hybrid a elektromobil mají výhodu možnosti rekuperace energie, a v tom vidím jediný přínos, který by se dal v nadsázce považovat za ekologický, když pominu těžbu a zpracování surovin na výrobu baterií.
reagować
Valnoha
ilość wystąpień322
data registracji03.01.2011
Wtorek 20.12.2016 14:16, RE: Ekologie
Koloss napisał:
Valnoha napisał:
mít doma dvě auta a podle délky trasy se rozhodovat čím zrovna pojedu mi nepřipadá ani ekologický ani ekonomický....
Proč ne? Když rozložíš celkové zatížení mezi dvě auta, tak se méně opotřebovávají a déle vydrží. Celkový dopad ekonomický ani ekologický nemusí být nijak velký, spíš jde o to, že ne každý má barák se dvoujitou garáží o parkování dvou aut na sídlišti ani nemluvě. A rozhodně mít dvě auta rozdílného charakteru a použít právě to, které zrovna potřebuju je praktické.

Praktické určitě ano. Jedu do města skočím do Smarta, jedu na hory skočím do GL atd.
Ale vem si že by každý druhý řidič měl dvě auta..... Nejsem žádnej Greenpeacák, ale nebylo by to ani ekologický ani ekonomický na tom si trvám

reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Wtorek 20.12.2016 14:29, RE: uhlíková stopa
David V napisał:
Mně šlo o to, že v tepelné / jaderné elektrárně vyrobíš elektřinu řekněme s účinností 35% a ve spalovacím motoru třeba 28% (na kolech) přibližně, jenže z té elektrárny tu energii musíš dostat až na kola, takže přenos (ztráta), nabíjení (ztráta), samovybíjení (ztráta), a na konec přijde účinnost elektromotoru odhaduji tak 80-90%, takže z hlediska CO2 jsi na tom stejně a možná hůř a z hlediska ostatních škodlivin jsi na tom u benzínu srovnatelně (spíše trochu lépe, ať nežeru) a u nafty jsi na tom bez diskuse lépe.Touto optikou o tom nelze mluvit jako o ekologickém autě.Ale hybrid a elektromobil mají výhodu možnosti rekuperace energie, a v tom vidím jediný přínos, který by se dal v nadsázce považovat za ekologický, když pominu těžbu a zpracování surovin na výrobu baterií.


Takto mi to připadá, že jsi zasažen argumentací ekoteroristů. Jasně, že při tom přepočtu účinnosti to vyjde nejlépe pro diesel, což je patrně "zlatý grál ekoteroristů". Jde jen o to, že můžeš využít něco, co přichází nazmar, tak i přes tu mizernou účinnost je lépe to použít než zahodit. V podstatě pro to není potřeba udělat nic, jen nabít auto a odjet do práce. A těžba lithia? Zrovna včera byl na Zoomu pořad, kde se mimochodem zmínili o solné pánvi v Bolívii - 50% odhadovaných světových zásob lithia. Hrábneš lopatkou 10 cm do solné slupky a je tam vrstva lithia. No a jak bude jednou vytěžené a zpracované, tak už je jen otázkou snahy jeho recyklace z opotřebených baterií. Vytěženou ropu nebo uhlí už nikdo nezrecykluje.
reagować
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.