mirpie napisał:
jo, je hezké, že autíčko dostane 5 hvězd, při nárazu o rychlosti 64km/h.. Faktem je, že tomuto nárazu neodpovídá ani srážka dvou aut jedoucí v obci dle předpisů, natož pak někde na silnici mimo obec, kde jeden to smaží při předjíždění kilodvacet a druhý jede osmdesát..Pak zachranuje/bere životy větší kinetická energie, která roste s hmotností a druhou mocninou rychlosti.. Řidič kaminou nemusí mít airbag žádný, bude naložen 20tuny a do cesty se mu připlete boreček v crx jedoucí kiločtyřicet...neb...
Spousta lidí včetně motoristických novinářů si vůbec neuvědomuje, že jak testy Euro NCAP tak Adacu jsou jen laboratorní testy. V případě opravdové nehody vše dopadá úplně jinak. Auta do sebe nevráží v přímce, ale každé je nějakým způsobem vychýlené. Každé auto jede jinou rychlostí, je zkrátka spousta faktorů, které ovlivňují nehodu a její následky. Více než počet hvězdiček je důležitější to, aby k nehodě vůbec nedošlo. A to můžeme ovlivnit všichni, stačí dodržovat pár základních pravidel
- na nikoho se nelepit
- jet jen tak rychle, na jak daleko mám rozhled (tohle pravidlo dodržuje málokdo...)
- dávat pozor, co se kolem děje, to znamená plně se věnovat řízení
- přemýšlet za jiné a předvídat jejich chování
Dodržováním těchto jednoduchých zásad se dá relativně bezpečně pohybovat po silnicích a nepotřebujete k tomu ani ohvězdičkované auto, ani ESP a v podstatě ani zimní pneumatiky
Vždycky mne dostane nějaký blb, co prohlašuje, jak jezdí bezpečně, nikdy nezavinil nehodu, akorát do něj někdo pětkrát naboural - to taky o něčem svědčí.