0
powrót
 

diskuze k tématu: Benzínová auta mají často problém na měření emisí

kategorie zaszeregowania tematu:
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Niedziela 12.01.2014 10:30, FAP
Je zajímavý, že kdybych nechodil sem na TipCars, ani bych nevěděl, jaké "problémy" se dějí s FAPem... A úplně nejpikantnější je, že o těch problémech nejbarvitěji vyprávějí lidé, kteří s nimi nemají ŽÁDNÉ osobní zkušenosti. Poznámka o tom, že emisemi projde naftový motor i po odstranění filtru, je taky zajímavá. Tady se otevírá prostor k dobrým spekulacím...
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Niedziela 12.01.2014 12:46, fap
některé naftové motory mají bez filtru hodnotu emisí limitní a s filtrem s přehledem splňující, proto je možné, že motor ve slušném stavu (hlavně na straně plnění) projde emisemi.
ačkoli proti papírovým hodnotám vykazuje desetkrát/dvacetkrát horší hodnoty, do normy se vejde
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 12.01.2014 18:33, RE: FAP
Pepe napisał:
Je zajímavý, že kdybych nechodil sem na TipCars, ani bych nevěděl, jaké "problémy" se dějí s FAPem... A úplně nejpikantnější je, že o těch problémech nejbarvitěji vyprávějí lidé, kteří s nimi nemají ŽÁDNÉ osobní zkušenosti. Poznámka o tom, že emisemi projde naftový motor i po odstranění filtru, je taky zajímavá. Tady se otevírá prostor k dobrým spekulacím...


Pokud není majitel auta (zvláště dieselu) úplný ignorant, přijede na měření s prohřátým autem, které předtím trochu prohnal. Potom projde emisemi úplně v klidu i diesel bez filtru - kouřivost se projevuje hlavně při akceleraci (přidání), kdy je bohatá směs. Vzhledem k tomu jak měření probíhá a v jakých otáčkách, trvá tato fáze při měření velmi krátce a klidně projde i auto bez FAPu. V reálném provozu, kde akcelerace probíhá pod zátěží (nikoli túrováním stojícího auta) je situace samozřejmě "trochu" jiná.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 13.01.2014 10:35, Málo informací
Tak předesílám, že nemám nastudované, na čem může vypadnout naftový motor, ale benzínový má vzhledem ke stechiometrickému spalování v podstatě přesně předepsané složení spalin a jen se hlídají limity.
Momentální stav je následující:
CO < než předepsaný limit
HC < než předepsaný limit
lambda 0,97<x<1,03 (nebo tak nějak)
Mohou nastat 2 problémy - bohatá směs a chudá směs
Pokud má naftový motor podmínek méně, je potom jasné, že jich projde více. Kupříkladu naftový motor pracuje s velkým přebytkem vzduchu, takže vlastně ve většině případů spaluje tzv. chudou směs (i když takto není pro tento syp spalování definována), pak nemá problémy s HC a CO a lambda se vůbec neřeší. Jediný problém jsou pak saze (kouřivost), které vznikají spalováním kapaliny (nedostatečné rozprášení paliva nebo jeho příliš velké množství).
Dále je pak otázka, kolik motorů se na ty přeběhové otáčky (na tu kouřivost) skutečně fyzicky testuje, protože nejméně od jednoho kamaráda vím, že mu měřič přímo řekl, že ví, že to tomu motoru dobře nedělá, tak to pořeší "vlažně".
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 13.01.2014 15:35, RE: Málo informací
David V napisał:
Tak předesílám, že nemám nastudované, na čem může vypadnout naftový motor, ale benzínový má vzhledem ke stechiometrickému spalování v podstatě přesně předepsané složení spalin a jen se hlídají limity. Momentální stav je následující: CO < než předepsaný limit HC < než předepsaný limit lambda 0,97<x<1,03 (nebo tak nějak) Mohou nastat 2 problémy - bohatá směs a chudá směs Pokud má naftový motor podmínek méně, je potom jasné, že jich projde více. Kupříkladu naftový motor pracuje s velkým přebytkem vzduchu, takže vlastně ve většině případů spaluje tzv. chudou směs (i když takto není pro tento syp spalování definována), pak nemá problémy s HC a CO a lambda se vůbec neřeší. Jediný problém jsou pak saze (kouřivost), které vznikají spalováním kapaliny (nedostatečné rozprášení paliva nebo jeho příliš velké množství). Dále je pak otázka, kolik motorů se na ty přeběhové otáčky (na tu kouřivost) skutečně fyzicky testuje, protože nejméně od jednoho kamaráda vím, že mu měřič přímo řekl, že ví, že to tomu motoru dobře nedělá, tak to pořeší "vlažně".


Obecně mi nastavení kritérií měření emisí dieselu připadá dost brutální - dá se říct, že nedělá dobře žádnému dieselu... . Přihlédnutím k faktu, kolik po silnici jezdí avií a podobných vraků, který kouří jako když Merkava pokládá kouřovou clonu, svému drobečkovi ono týrání rád odpustím...
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.