David V napisał:
Tak předesílám, že nemám nastudované, na čem může vypadnout naftový motor, ale benzínový má vzhledem ke stechiometrickému spalování v podstatě přesně předepsané složení spalin a jen se hlídají limity. Momentální stav je následující: CO < než předepsaný limit HC < než předepsaný limit lambda 0,97<x<1,03 (nebo tak nějak) Mohou nastat 2 problémy - bohatá směs a chudá směs Pokud má naftový motor podmínek méně, je potom jasné, že jich projde více. Kupříkladu naftový motor pracuje s velkým přebytkem vzduchu, takže vlastně ve většině případů spaluje tzv. chudou směs (i když takto není pro tento syp spalování definována), pak nemá problémy s HC a CO a lambda se vůbec neřeší. Jediný problém jsou pak saze (kouřivost), které vznikají spalováním kapaliny (nedostatečné rozprášení paliva nebo jeho příliš velké množství). Dále je pak otázka, kolik motorů se na ty přeběhové otáčky (na tu kouřivost) skutečně fyzicky testuje, protože nejméně od jednoho kamaráda vím, že mu měřič přímo řekl, že ví, že to tomu motoru dobře nedělá, tak to pořeší "vlažně".
Obecně mi nastavení kritérií měření emisí dieselu připadá dost brutální - dá se říct, že nedělá dobře žádnému dieselu...
. Přihlédnutím k faktu, kolik po silnici jezdí avií a podobných vraků, který kouří jako když Merkava pokládá kouřovou clonu, svému drobečkovi ono týrání rád odpustím...