0
powrót
 

diskuze k tématu: Automobilky začínají myslet ekologicky. Čeká nás zelená budoucnost?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 09:55, Proč?
Ptám se, proč toto všechno, ne-li více, nešlo udělat už dřív? Přeci stará naftová auta mohla jezdit na rostlinný olej, proč to stát nebo automobilky nepodpořili více? Existuje i přestavba na celoroční provoz na olej, jsou přestavět i TDI, common rail bohužel, ale stará poctivá TDI ano. Dále LPG tady existuje pěkně dlouho, proč téměř žádné auto nemohlo z výroby mít LPG? Tuším, že to mělo jen některé Subaru, a Mazda 626 ale jen chvíli. Proč stát třeba dnes nedotuje přestavbu na LPG? Kdyby přispěl třeba 1/2 nebo 1/3 ceny na přestavbu tak by to hned bylo palivo number ONE. Proč bioethanol, který je teď velmi vhodná náhrada funguje jen ve Švédsku? Němci se snaží také, ale ostatní Evropa, zvláště východ prostě katastrofa. Já osobně bych uvítal své auto na LPG, ale nedám 30 tis za přestavbu, ale kdyby stát dotoval polovinu, tak bych nepřemýšlel, a myslím, že více lidí by se rozhoupalo pro přestavbu. Zavedl bych nějaké další omezení pro vjezdy do měst pro auta typu V3S, trabanty a auta, které nemají ani nejmenší ponětí o ekologii, naopak motivace pro toho, kdo vlastni auto ekologické. Například nějaké výhody třeba dálniční známka zdarma, nebo prostě něco. Myslím, že kdyby jakákoliv vláda opravdu chtěla něco udělat, tak by to šlo. Technologie jde dopředu a tak nikdo dnes nechce podporovat LPG protozže nastupuje CNG, ale až nastoup CNG bude tady ethanol, až nastoupí Ethanol bude tady....a pořád dokola, obávám se, že naše vláda bude prostě pořád čekat na další technologii a přitom se vesele mohlo už dávno jezdit přes 10 let na LPG, a do nafťáků staršího data než 200 mohli věichni spalovat celoročně olej, přitom existuje i tady v ČR možnost přestavby na celoroční provoz na čistý olej při zachování možnosti jet na naftu. Například pokud vím, tak Octavia II. která patří straně zelených jezdí právě na rostlinný olej, a asi uznáte, že motor tam neni nějaký stary dobry Mercedes, ale TDI PD 77kw, a jezdí to, tak proč nemlžeme všichni? Aha už to vím, protože jsou zásoby ropy, a dokud jsou zásoby, tak přeci neuvedeme na trh nové palivo, to je hloupost :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 11:01, RE: Proč?
mufik.martin napisał:
Ptám se, proč toto všechno, ne-li více, nešlo udělat už dřív? Přeci stará naftová auta mohla jezdit na rostlinný olej, proč to stát nebo automobilky nepodpořili více? Existuje i přestavba na celoroční provoz na olej, jsou přestavět i TDI, common rail bohužel, ale stará poctivá TDI ano. Dále LPG tady existuje pěkně dlouho, proč téměř žádné auto nemohlo z výroby mít LPG? Tuším, že to mělo jen některé Subaru, a Mazda 626 ale jen chvíli. Proč stát třeba dnes nedotuje přestavbu na LPG? Kdyby přispěl ...
Jezdit na potraviny, když desítky milionů lidí ročně umírají hlady, je přinejmenším nemorální. Pokud bude vyspělý svět lít rostlinné oleje a biolíh do motorů ve velkém, na mnoho dalších nejchudších se jídlo nedostane a prostě umřou hlady. Tak proto! Fidel má, bohužel, svůj kus pravdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 12:10, RE: Proč?
donald napisał:
Jezdit na potraviny, když desítky milionů lidí ročně umírají hlady, je přinejmenším nemorální. Pokud bude vyspělý svět lít rostlinné oleje a biolíh do motorů ve velkém, na mnoho dalších nejchudších se jídlo nedostane a prostě umřou hlady. Tak proto! Fidel má, bohužel, svůj kus pravdy.
Nemyslim si, ze kdybychom zacali jezdit na olej nebo biolih, ze bych rozvojove staty zchudli jeste vice, vzdyt jim to nikdo brat nebude, naopak by teoreticky slo u nich postavit trosku zemedelstvi na nohy, vypestovat tam neco a dovazet ropovodem jako ropu, akroat by tam teklo neco jineho
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 16:02, Biopaliva
Jezdit na biopaliva by bylo pekne a asi i ekologicke,bohuzel pri spotrebe paliv se dostatecne mnozstvi neda vypestovat.Z 1ha repky(nebo jine vhodne plodiny) ziskate max.2 tuny neceho co muzete pouzit jako palivo.Tak si zkuste spocitat kolik poli musite obdelavat aby mohla jezdit jen auta v Evrope.Vetsina vhodnych plodin navic vyzaduje kvalitni pudy,hnojeni,postriky atd a to pudu i krajinu dost tezce devastuje. Taky nekde musime pestovat potraviny,Nemuzeme vsechny potraviny dovazet(i kdyz na to mame)Hektary co osadime plodinami na palivo budou"chybet"jinde.Zas tolik vhodne pudy va Zemi neni.Napr.Svedsko velkou cast lihu dovazi.Tezko takto muze postupovat cela Evropa(svet).Viz http://biom.cz/prevzate.stm?x=1981820
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 16:42, RE: Biopaliva
Ramon napisał:
Jezdit na biopaliva by bylo pekne a asi i ekologicke,bohuzel pri spotrebe paliv se dostatecne mnozstvi neda vypestovat.Z 1ha repky(nebo jine vhodne plodiny) ziskate max.2 tuny neceho co muzete pouzit jako palivo.Tak si zkuste spocitat kolik poli musite obdelavat aby mohla jezdit jen auta v Evrope.Vetsina vhodnych plodin navic vyzaduje kvalitni pudy,hnojeni,postriky atd a to pudu i krajinu dost tezce devastuje. Taky nekde musime pestovat potraviny,Nemuzeme vsechny potraviny dovazet(i kdyz na to m...
Ano vim, ze zemekousel by nebyla schopna uzivit vsechna auta, ale kdyby napriklad byla hybridni auta, ale misto benzinu spalvoala vodit, pak nektera auta na lpg, par aut klasica benzin a ropa, nektere na vodit tak by to urcite slo, na jedno palivo cely svet jezdit nemuze, ale kdyby se to rozelilo mezi nektera paliva tak by to nemuselo byt tak spatne. Napriklad bioethanol by mel jit vyrobit, akroat zatim neni znama technologie, ktera bybyla efektivni vzhledem k cene za litr, ale dokazeme ho vyrobit sami, coz je dulezite, je to ti apdem obnovitelne, jen najit postup, jak ho vyrobit levne
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 17:34, RE: Biopaliva
mufik.martin napisał:
Ano vim, ze zemekousel by nebyla schopna uzivit vsechna auta, ale kdyby napriklad byla hybridni auta, ale misto benzinu spalvoala vodit, pak nektera auta na lpg, par aut klasica benzin a ropa, nektere na vodit tak by to urcite slo, na jedno palivo cely svet jezdit nemuze, ale kdyby se to rozelilo mezi nektera paliva tak by to nemuselo byt tak spatne. Napriklad bioethanol by mel jit vyrobit, akroat zatim neni znama technologie, ktera bybyla efektivni vzhledem k cene za litr, ale dokazeme ho vyrob...
Tak kdyby všichni přemýšleli....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 19:58, RE: Proč?
mufik.martin napisał:
Ptám se, proč toto všechno, ne-li více, nešlo udělat už dřív? Přeci stará naftová auta mohla jezdit na rostlinný olej, proč to stát nebo automobilky nepodpořili více? Existuje i přestavba na celoroční provoz na olej, jsou přestavět i TDI, common rail bohužel, ale stará poctivá TDI ano. Dále LPG tady existuje pěkně dlouho, proč téměř žádné auto nemohlo z výroby mít LPG? Tuším, že to mělo jen některé Subaru, a Mazda 626 ale jen chvíli. Proč stát třeba dnes nedotuje přestavbu na LPG? Kdyby přispěl ...
Co by z toho stat mel, ze by dotoval LPG? Uz tak ho "dotuje" mensi spotrebni dani. S rostoucim rozsirenim LPG poleze nahoru i spotrebni dan, zadne number one palivo.
Omezeni pro smradlave auta? Proc jako? Delas jak kdyby kazdy druhy mel doma V3S. Nesmysl, jsou jine, mnohem horsi zdroje znecisteni nez par starych aut.
Zminene predpisy EU jsou nutne pro plosne snizeni znecisteni. Stat by mel podporovat jakoukoliv formu hromadne prepravy (zeleznice), to by pro ekologii udelal mnohem vic.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.04.2007 21:10, RE: Proč?
abcd napisał:
Co by z toho stat mel, ze by dotoval LPG? Uz tak ho "dotuje" mensi spotrebni dani. S rostoucim rozsirenim LPG poleze nahoru i spotrebni dan, zadne number one palivo.
Omezeni pro smradlave auta? Proc jako? Delas jak kdyby kazdy druhy mel doma V3S. Nesmysl, jsou jine, mnohem horsi zdroje znecisteni nez par starych aut.
Zminene predpisy EU jsou nutne pro plosne snizeni znecisteni. Stat by mel podporovat jakoukoliv formu hromadne prepravy (zeleznice), to by pro ekologii udelal mnohem vic.
Souhlasim, ze naprikald zeleznice misto kamionove dopravy by byla mnohem lepsi, silnic eby nebyli znicene, ubylo by nehod, mene zacp. A takova lokomotiva uveze vice vagonu nez kamion privesu. Akroat by napriklad z Madarska jel vlak a stavel pomalu v kazdem vetsimmeste pri ceste a neco odpojil, neco nabral, ale bylo by to lepsi. Jinak nejen stara auta omezit pristup nekam, ale zvyhodnit ty ekologicke. A nejde jen o auta, ale fabriky a vsechno mozny co zamoruje ovzdusi. Ano stat by z toho nemel nic, kdyby LPG dotovla (myslim cena prestavby) I tka z LPG ma penize, sice mensi nez z benzinu, ale to je presne to mysleni politiku, z ceho bychom dostavali penize, radsi at chcipneme udusenim nez si sahnout na vydelek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.04.2007 06:23, RE: Proč?
mufik.martin napisał:
Souhlasim, ze naprikald zeleznice misto kamionove dopravy by byla mnohem lepsi, silnic eby nebyli znicene, ubylo by nehod, mene zacp. A takova lokomotiva uveze vice vagonu nez kamion privesu. Akroat by napriklad z Madarska jel vlak a stavel pomalu v kazdem vetsimmeste pri ceste a neco odpojil, neco nabral, ale bylo by to lepsi. Jinak nejen stara auta omezit pristup nekam, ale zvyhodnit ty ekologicke. A nejde jen o auta, ale fabriky a vsechno mozny co zamoruje ovzdusi. Ano stat by z toho nemel ni...
To vis, pani politici vzdycky budou myslet hlavne na korytka, napric politickym spektrem.... ono kdyby se kazdy jednotlivec zamyslel sam nad sebou co muze pro ekologii udelat tak by bylo hned lip... Hlavne necekat na nejake "dotace" od statu... stejne by to bylo jen z nasich dani...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.04.2007 09:46, RE: Proč?
Franta napisał:
To vis, pani politici vzdycky budou myslet hlavne na korytka, napric politickym spektrem.... ono kdyby se kazdy jednotlivec zamyslel sam nad sebou co muze pro ekologii udelat tak by bylo hned lip... Hlavne necekat na nejake "dotace" od statu... stejne by to bylo jen z nasich dani...
Jenze treba ja bych rad jezdil ekologicky, ale jezdit na olej je zakazane, oficialni prestavba na LPG 30 tis je velmi draha, biolih u nas neni, CNG prestavba cca 60 tis. Jedna vec je mysleni naroda, ktera je: proc bych daval prachy do ekologie, to moje jezdeni je jen kapka v mori. Jenze takle premysli kazdy. Ono mezi nami, kdyby i vsichni kuraci na celem svete prestali na jeden den kourit, taky by to asi melo pozitivni vliv, stejne jako kdyby veskere tovarny meli filtry a kdyby spousty aut a nakladnich aut meli nejake ekologictejsi palivo, jenze do toho preci nedame penize, nase generace jeste prezije a dalsi me nezajima, to uz tady nebudu :) S tim se pak spatne neco dela
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.04.2007 12:34, RE: Proč?
mufik.martin napisał:
Jenze treba ja bych rad jezdil ekologicky, ale jezdit na olej je zakazane, oficialni prestavba na LPG 30 tis je velmi draha, biolih u nas neni, CNG prestavba cca 60 tis. Jedna vec je mysleni naroda, ktera je: proc bych daval prachy do ekologie, to moje jezdeni je jen kapka v mori. Jenze takle premysli kazdy. Ono mezi nami, kdyby i vsichni kuraci na celem svete prestali na jeden den kourit, taky by to asi melo pozitivni vliv, stejne jako kdyby veskere tovarny meli filtry a kdyby spousty aut a nak...
Milý mufiku,
LPG nic neřeší, je to jen přepracovaná ropa, jejiž zásoby rychle ubývají. CNG je o něco lepší, protože se jedná o přírodní plyn, jehož světové zásoby jsou několikanásobně vyšší. Domnívám se, že stát by měl nastavit rozumné emisní limity a pak už nechat pracovat všemocnou ruku trhu. Aby se nestalo, že na všem vydělají nehorázné sumy jen podnikaci v ekologickém průmyslu a životní prostředí půjde ještě víc do háje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 19.04.2007 16:42, RE: Proč?
donald napisał:
Milý mufiku,
LPG nic neřeší, je to jen přepracovaná ropa, jejiž zásoby rychle ubývají. CNG je o něco lepší, protože se jedná o přírodní plyn, jehož světové zásoby jsou několikanásobně vyšší. Domnívám se, že stát by měl nastavit rozumné emisní limity a pak už nechat pracovat všemocnou ruku trhu. Aby se nestalo, že na všem vydělají nehorázné sumy jen podnikaci v ekologickém průmyslu a životní prostředí půjde ještě víc do háje.
Ja vim, ze zasoby LPG klesaji jako ropa, nechtel jsem aby to palivo bylo palivem budoucnosti, ale aby to bylo ted momentalne palivem hlavnim, protoze ted ho je dostatek a je ekologicke, s prestavbou neni problem, takze problem by mohl byt resen okamzite, ano LPG by bylo na prechodnou dobu nez by zasoby LPG dosly, ale i tak na par let by se rapidne snizili emise do doby, nez by se napriklad vynalezl levny zpusob vyroby bioethanolu, protoze zatim ho lidstvo umi umele vyrob jen za pomoci drahych pristroju a tak cena za litr by byla nehorazne draha, a ziskavat ho z prirody nestaci, protoze nejsem schopni vypestovat tolik plodin, i kdyz zemedelstvi by to taky pomohlo, nez dovazet brambory z polska jen tak, tak radsi at cesky zemedelci pestuji to, z ceho se dela biolih a budeme k nim taky vyvazet a je to
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.