KoobaS napisał:
Předpokládám, že ty další stupně nebudou poskládány až "za šestku," ale i kdyby ano budou tak si budou tak podobné, že převodovka prostě nebude vědět co má zařadit.Důležité je si uvědomit, že automobilky to nedělají pro to, aby snad svým zákazníkům snížily spotřebu na dálnici, ale aby co nejlépe absolvovaly normované měření spoteřby!
Jak to tak čtu (i dříve v diskuzích), tak si někteří z Vás (ne však KoobaS, abych nebyl osočen) neuvědomují jednu věc. Snižovat otáčky motoru postupným přidáváním stupňů za již stávající přestane fungovat v okamžiku, kdy motor má při daných otáčkách nižší výkon, než je ho zapotřebí na pohyb vpřed, což znamená, že celá převodovka musí být přepracovaná a ten nejtěžší stupeň bude mít obdobný převodový poměr, jako má nejtěžší stupeň tředa v 5-ti stupňovém manuálu. Jediné, co se vlastně změní je krok mezi jednotlivými stupni, takže převodovka výrazně častěji řadí, což je náročnější na programování, aby stroj dlouho "nepřemýšlel".
Kupříkladu švagr má Forestera s redukční převodovkou a v zásadě to znamená, že má k dispozici 10 qvaltů už teď. Říkal, že do města to s tím jemnějším krokem není špatné. Teď jde jen o to, kolik paliva se tím ušetří a zda to nebude jen papírová hodnota nebo nebude vyvážená nespolehlivostí systému.