anonym napisał:
Souhlas,
1 v zime by to bylo nepouzitelne, ale jsou zeme, kde zima proste neni
2. kyslikove lahve jsou nebezpecne proto ze v nich je kyslik a ne vzduch
3. Mam mnoho kolegu (vcetne mne), kteri by si naprosto v pohode poridili male auto do 100tkc, ktere bude mit dojezd 100km a prakticky nulove naklady na palivo na jezdeni do prace. Pokud nastartuji svojeho objemneho diesela tak se mi cestou do prace ani nezahreje ...
1. Ano souhlasím.
2. To je nesmysl, nebezpečný je ten tlak ne kyslík, kdyby tam byl vzduch nebo dusík nebo CO2, je to stejný. V okamžiku, kdy to exploduje, následky budou u všech jmenovaných plynů téměř (je tam droný rozdíl v plynových konstatnách) shodné.
3. Tlakování nádrží kompresorem napájeným z elektrické sítě je totiž zadarmo. Je nutné si uvědomit, že do tlakových zásobníků musím dodat tolik energie, kolik jí pak na přepravu spotřebuji. A elektrická energie, která konkrétně u nás je z jaderných a tepelných elektráren se vyrábí s podobnou účinností, s jakou běží naftový motor. Takže nakonec nula od nuly pojde. Rozdíl je pouze v tom, že auto znečisťuje ovzduší na jiném místě než se pohybuje a v jinou dobu, ale čisté řešení to není.