0
powrót
 

diskuze k tématu: Autem do Chorvatska 2016 - vybíráme trasu (2. díl)

kategorie zaszeregowania tematu:
bulawaio
ilość wystąpień62
data registracji18.06.2013
Cztwartek 16.06.2016 07:13, Mapka
K této části by se určitě hodila přehledná mapka, takhle je pro některé nicneříkající
reagować
kamil321
ilość wystąpień70
data registracji19.01.2012
Cztwartek 16.06.2016 12:58, cesta
Na první benzině v AT koupit dálniční známku, projet to přes Vídeň (opravují mosty, zdržuje to, ale jede to) po Graz a těsně před hranicemi (asi druhý exit od hranic) odbočit na Mureck. Je to naprosto pohodová cesta, pokud u Graze neopravují dálnice v řádech desítek kilometrů. To pak vyjímečně odbočuju už v Ilzu po cestě 66, 68 okolo hradu Riegersburg. Tuto cestu využívám spíš na zpátek, je o dost kratší, ale zas na úkor času. Mureck projedete přes hraniční most, směr Lenart a pak ten Ptuj. Nemůžete zabloudit, jen sledujte v Lenartu a Ptuji pořádně ukazatele, odbočuje se v nich směrem do HR doprava a pak hned doleva, takové esíčko. Cesta je sice užší, ale srovnal bych to s cestou někde po Valašsku a naprosto v pohodě. Beztak potkáte zástup jiných turistů, kteří tuto cestu již znají. Pár kilometrů před hranicemi s HR se nabočuje na na tu jejich slavnou cestu, kterou chtěli prohlásit za dálnici tím, že tam dají jednu mýtnou bránu a je samá vlnka. Ona totiž není dávno doba, kdy si HR a SLO dělaly naschvály tím, že turisté Slovinskem jen projížděli do Chorvatska, tak se Slovinci právě na této cestě "odměňovali" turistům tím, že umazávali ukazatele na značkách, aby Vás to navedlo právě na tu jejich placenou dálnici. Bylo to komické sledovat prázdné ukazatele, hned jste věděli, že jedete správně:) Dokonce zpoplaňovali polovinu kruháče a podobně. Tyto praktiky jim naštěstí EU zatrhla a tak jsou minulostí. Dnes je vše krásně značeno, a pokud sledujete značky nemáte kam zabloudit. Utrácet za SLO dálniční známku je proto zbytečnost, beztak jej projedete za hodinku i bez Mariboru. Přijedete na přechod Macejl-Trakoščan, a odtud se dají odbočkou hned za ním objet veškerá mýta. Chorvaté souběžně s dálnicí staví od přechodu po Záhřeb pěknou novou boční cestu. Okolo Záhřebu se mýta neplatí, městský okruh je zdarma, takže pojedete vždy po něm. Dál můžete po dálnici na Karlovač, nebo po staré Jedničce okolo Plitvických jezer až na Dalmácii, v Karlovači se obě cesty setkávají, záleží na Vás a času, který máte. První část po Záhřeb někdy jedu přes mýta, další od Záhřebu jen když fakt pospíchám, jinak se "kochám" starou cestou, má pro mne jisté kouzlo. Ušetříte navíc takhle cca 2000,- za jednu cestu. On totiž ten čas je dost relativní. Ucpané cesty mohou být obě a jednou jsem takhle na mýtech strávil 11 hodin v totální zácpě naopak v neděli před Záhřebem, kdežto po staré cestě se všem mýtnicím vyhnete a ikdyž jedete zpočátku o něco pomaleji, nakonec všechny auta můžete před přechodem na posledním výjezdu předjet (při cestě zpátky). Zpravidla jezdím směrem tam ve čtvrtek, zpátky v neděli. Cesta přes Maďarsko mi přišla moc dlouhá s tím, že v každé dědině tehdy měřili (naštěstí řidiči na sebe blikají:)), a s pětihodinovým zpožděním jsem ji na trvalo zavrhnul, ale je to všechno o zvyku, někomu může vyhovovat. Cesta přes Rakousko mi přijde jako lepší varianta. Obě cesty v HR, které se stejně několikrát potkávají mají svě pro a proti, každopádně s malýma dětma bych to v noci neřešil a jel po mýtech, ale s velkou dodávkou a hodinkou navíc si je objedu. U aut kategorie N1 pozor, od Vídně až po ten Mureck je nejspíš skutečně potřeba eko plaketa.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień538
data registracji16.11.2012
Cztwartek 16.06.2016 14:23, RE: cesta
kamil321 napisał:
Na první benzině v AT koupit dálniční známku, projet to přes Vídeň (opravují mosty, zdržuje to, ale jede to) po Graz a těsně před hranicemi (asi druhý exit od hranic) odbočit na Mureck. Je to naprosto pohodová cesta, pokud u Graze neopravují dálnice v řádech desítek kilometrů. To pak vyjímečně odbočuju už v Ilzu po cestě 66, 68 okolo hradu Riegersburg. Tuto cestu využívám spíš na zpátek, je o dost kratší, ale zas na úkor času. Mureck projedete přes hraniční most, směr Lenart a pak ten Ptuj. Nemůžete zabloudit, jen sledujte v Lenartu a Ptuji pořádně ukazatele, odbočuje se v nich směrem do HR doprava a pak hned doleva, takové esíčko. Cesta je sice užší, ale srovnal bych to s cestou někde po Valašsku a naprosto v pohodě. Beztak potkáte zástup jiných turistů, kteří tuto cestu již znají. Pár kilometrů před hranicemi s HR se nabočuje na na tu jejich slavnou cestu, kterou chtěli prohlásit za dálnici tím, že tam dají jednu mýtnou bránu a je samá vlnka. Ona totiž není dávno doba, kdy si HR a SLO dělaly naschvály tím, že turisté Slovinskem jen projížděli do Chorvatska, tak se Slovinci právě na této cestě "odměňovali" turistům tím, že umazávali ukazatele na značkách, aby Vás to navedlo právě na tu jejich placenou dálnici. Bylo to komické sledovat prázdné ukazatele, hned jste věděli, že jedete správně:) Dokonce zpoplaňovali polovinu kruháče a podobně. Tyto praktiky jim naštěstí EU zatrhla a tak jsou minulostí. Dnes je vše krásně značeno, a pokud sledujete značky nemáte kam zabloudit. Utrácet za SLO dálniční známku je proto zbytečnost, beztak jej projedete za hodinku i bez Mariboru. Přijedete na přechod Macejl-Trakoščan, a odtud se dají odbočkou hned za ním objet veškerá mýta. Chorvaté souběžně s dálnicí staví od přechodu po Záhřeb pěknou novou boční cestu. Okolo Záhřebu se mýta neplatí, městský okruh je zdarma, takže pojedete vždy po něm. Dál můžete po dálnici na Karlovač, nebo po staré Jedničce okolo Plitvických jezer až na Dalmácii, v Karlovači se obě cesty setkávají, záleží na Vás a času, který máte. První část po Záhřeb někdy jedu přes mýta, další od Záhřebu jen když fakt pospíchám, jinak se "kochám" starou cestou, má pro mne jisté kouzlo. Ušetříte navíc takhle cca 2000,- za jednu cestu. On totiž ten čas je dost relativní. Ucpané cesty mohou být obě a jednou jsem takhle na mýtech strávil 11 hodin v totální zácpě naopak v neděli před Záhřebem, kdežto po staré cestě se všem mýtnicím vyhnete a ikdyž jedete zpočátku o něco pomaleji, nakonec všechny auta můžete před přechodem na posledním výjezdu předjet (při cestě zpátky). Zpravidla jezdím směrem tam ve čtvrtek, zpátky v neděli. Cesta přes Maďarsko mi přišla moc dlouhá s tím, že v každé dědině tehdy měřili (naštěstí řidiči na sebe blikají:)), a s pětihodinovým zpožděním jsem ji na trvalo zavrhnul, ale je to všechno o zvyku, někomu může vyhovovat. Cesta přes Rakousko mi přijde jako lepší varianta. Obě cesty v HR, které se stejně několikrát potkávají mají svě pro a proti, každopádně s malýma dětma bych to v noci neřešil a jel po mýtech, ale s velkou dodávkou a hodinkou navíc si je objedu. U aut kategorie N1 pozor, od Vídně až po ten Mureck je nejspíš skutečně potřeba eko plaketa.


Dobrý den, děkujeme za obsažný příspěvek k cestě do Chorvatska! Budeme rádi, když své zkušenosti z cest popíšete v našem novém blogu na TipCarsu. www.tipcars.com/blog
reagować
Okor
ilość wystąpień3
data registracji07.06.2016
Wtorek 21.06.2016 20:22, chorvatsko autom podla nasej klasiky
Z Moravy od Hluku smer, Piestany, Nitra, Komarno, Kisber, Mor, Szekesfehervar, Nagykanisza, Zagreb, Karlovac, odtial smer Split alebo Makarska, bud dialnicou alebo cez Plitvice krizom ak mam chut na hory a plizenie vpred.... Co sa poplatku tyka Madarsko cca 11euro a Chorvatsko cca 70 euro, za solo auto spolu 1100 km a 10 az 12 hodin rezkej jazdy bez zapchy. Cez Rakusko motanica okolo Viedne a meranie na obmedzeniach, znamka cca rovnako ako madari, ale odpada Slovinsko a ich sranda znamky. V chorvatsku zdrzuju mytnice, tento rok bude narvane viac ako obvykle.... Otazka je kolko ludi bude v sezone na ciare a ake budu kontroly pre turistov z dovodu utecencov.
reagować
Blablabla
ilość wystąpień1
data registracji12.07.2016
Wtorek 12.07.2016 12:30, Naše cesta
29.6.2016 21:00 Frýdek Místek, 23:30 Mikulov tankování na pumpě Jolly Shopper 28.90 N95, známka 8.80 euro zakoupena v předstihu, 0:10 Poysdorf Shell 20 min čištění poblitého vozu. Okolo 1:00 bez problémový průjezd Vídní, všude v omezení 2 pruhy, 85km/h 2:50 Ilz sjezd z dálnice, 3:30 Bad Radkesburg, 4:10 Ormož 5:00 za Varaždinem nájezd na Chorvatskou A4. Pauza před Záhřebem 5:40 až 6:10. 6:50 sjezd v Karlovacu na Plitvice. 7:45 Slunj, velká pauza, vodopády, procházka městečkem, zřícenina, kostel, trh na svátek Petra a Pavla, koupání. Odjezd 10:30. Do Zadaru k Intersparu příjezd 13:00 mimo dálnici Krajinou kromě obcí bez problémů 100km/h, spotřeba klesla z dálničních 7.2 l/100km na 6.5l/100km v Ninu blízko Zadaru. Vůz i30cw první generace 2 dospěli + 2 děti + plný kufr krámů bez paštik a dvou plat plechovskových piv..
Parkování v Zadaru u mostu pro pěší přes přístav 3kn/hod, v městě 10-12kn. Ceny N95 od 8.80kn do 9.30kn na dálnici.
Cesta z5 7.7.2016, 9:00 Nin, 9:20 nájezd na A1 Zadar 1. 11:30 Karlovac Burger king. 12:40 hranice Slovinsko, bezproblémový průjezdovénákup známky za 15 euro. 14:00 Graz 15:30 Vídeň, kolem Schwechatu 15:50 nájezd na dálnici směr Mikulov 16:30 zácpa před Poysdorfem, objezd přes Valtice na Břeclav. 30 min průjezd ucpanou Břeclaví, po PaCh ani vidu, D2 samé zúžení, 18:10 Brno, u Rohlenky první zúžení, ale aspoň dva pruhy a levý jel. Za sjezdem Rousínov příjezd do zácpy, 3km přískoky k zip zúžení do jednoho pruhu, pak jojo stylem od 10km/h po 80km/h až ke sjezdu na Olomouc. Ztráta 45 min. 20:00 poslední past, stopka do zúžení při nájezdu na D35. Pak jsem se vykašlal na všechny rychlostní limity a 20:50 Frýdek Místek po prázdné D35 a R48.
Resumé, největší pasti na trase přichystali líní PaCh, idioti z ŘSD a čeští řidiči co neumí zipovat. A polští neobjevení talenti motorsportu , co neuhnou z levého ani na třípruhu.
Kolegové jeli po dálnicích Slovenska a Maďarska a kromě 45 min na pumpě při kupování maďarské dálniční znamky (lze koupit i na netu) žádný problém.
Rychlostní limity dodržovány jen v obcích, nejvíc radarových lovců turistů v Chorvatsku v dědinách. Na dálnicích 10+ v omezeních, 20+ ve 130km/h. Místní jezdí velmi podobně. Spotřeba za 2000km 7.4l/100km, ale ještě v Olomouci to bylo 7.2l/100km než jsem na to šlápl.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień538
data registracji16.11.2012
Środa 13.07.2016 09:07, RE: Naše cesta
Blablabla napisał:
29.6.2016 21:00 Frýdek Místek, 23:30 Mikulov tankování na pumpě Jolly Shopper 28.90 N95, známka 8.80 euro zakoupena v předstihu, 0:10 Poysdorf Shell 20 min čištění poblitého vozu. Okolo 1:00 bez problémový průjezd Vídní, všude v omezení 2 pruhy, 85km/h 2:50 Ilz sjezd z dálnice, 3:30 Bad Radkesburg, 4:10 Ormož 5:00 za Varaždinem nájezd na Chorvatskou A4. Pauza před Záhřebem 5:40 až 6:10. 6:50 sjezd v Karlovacu na Plitvice. 7:45 Slunj, velká pauza, vodopády, procházka městečkem, zřícenina, kostel, trh na svátek Petra a Pavla, koupání. Odjezd 10:30. Do Zadaru k Intersparu příjezd 13:00 mimo dálnici Krajinou kromě obcí bez problémů 100km/h, spotřeba klesla z dálničních 7.2 l/100km na 6.5l/100km v Ninu blízko Zadaru. Vůz i30cw první generace 2 dospěli + 2 děti + plný kufr krámů bez paštik a dvou plat plechovskových piv..Parkování v Zadaru u mostu pro pěší přes přístav 3kn/hod, v městě 10-12kn. Ceny N95 od 8.80kn do 9.30kn na dálnici.Cesta z5 7.7.2016, 9:00 Nin, 9:20 nájezd na A1 Zadar 1. 11:30 Karlovac Burger king. 12:40 hranice Slovinsko, bezproblémový průjezdovénákup známky za 15 euro. 14:00 Graz 15:30 Vídeň, kolem Schwechatu 15:50 nájezd na dálnici směr Mikulov 16:30 zácpa před Poysdorfem, objezd přes Valtice na Břeclav. 30 min průjezd ucpanou Břeclaví, po PaCh ani vidu, D2 samé zúžení, 18:10 Brno, u Rohlenky první zúžení, ale aspoň dva pruhy a levý jel. Za sjezdem Rousínov příjezd do zácpy, 3km přískoky k zip zúžení do jednoho pruhu, pak jojo stylem od 10km/h po 80km/h až ke sjezdu na Olomouc. Ztráta 45 min. 20:00 poslední past, stopka do zúžení při nájezdu na D35. Pak jsem se vykašlal na všechny rychlostní limity a 20:50 Frýdek Místek po prázdné D35 a R48.Resumé, největší pasti na trase přichystali líní PaCh, idioti z ŘSD a čeští řidiči co neumí zipovat. A polští neobjevení talenti motorsportu , co neuhnou z levého ani na třípruhu.Kolegové jeli po dálnicích Slovenska a Maďarska a kromě 45 min na pumpě při kupování maďarské dálniční znamky (lze koupit i na netu) žádný problém.Rychlostní limity dodržovány jen v obcích, nejvíc radarových lovců turistů v Chorvatsku v dědinách. Na dálnicích 10+ v omezeních, 20+ ve 130km/h. Místní jezdí velmi podobně. Spotřeba za 2000km 7.4l/100km, ale ještě v Olomouci to bylo 7.2l/100km než jsem na to šlápl.


Dobrý den, popište Vaši cestovatelskou zkušenost v našem novém blogu: http://www.tipcars.com/blog Dostane se tak k mnohem většímu počtu lidí. Děkujeme
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.