AnderN napisał:
Už delší dobu pozoruji vaši publikační činnost a musím konstatovat, že nejen tímto článkem míříte mílovými kroky do kategorie hýkalů, jakým je např. soudruh Sirota z ÚAMK. Zkrátka co článek, to perla. Nevím, odkud data kopírujete, nebo kdo jsou ti vaši "odborníci", kteří odhadují kde co, větší snůšku nesmyslů jsem tady snad nečetl, což potvrzují i reakce nade mnou. Proč myslíte, že "Průměrné stáří osobních aut u nás je 14,73 roku, o čtvrt roku více, než tomu bylo loni"? Když pomineme, že reálný průměrný věk vozidel, která skutečně po silnicích jezdí, bude výrazně nižší kvůli nepořádku v registru, jak už kdosi v diskuzi uvedl, tak pochopitelně to má na svědomí také tzv. eko daň při přepisu starého vozu, nutnost ekologické likvidace pro vyřazení vozidla z registru a vůbec všechna vládní opatření, jejichž proklamovaným přínosem bylo stáří vozového parku v ČR snížit. efekt těchto opatření je přesně opačný, ale to nikoho nesmí ani napadnout, že by se takové vynálezy zase poslaly tam, odkud přišly! Pochopitelně se ze všech těch položek stal plánovaný příjem státního rozpočtu a byznys úřadů. Dále bych prosil vyčíslení velikosti toho skleníkového efektu, o kterém píšete. Dovolím si vás upozornit, že je dnes již veřejným tajemstvím, že celé globální oteplování a skleníkový efekt je naprosto neměřitelný a organizace IPCC se dopustila jednoho z největších vědeckých podvodů v historii. Byrokraté z Brusele se nicméně drží toho, co se jim hodí do krámu a dále bazírují na výrobcích vozidel a nepřímo na řidičích, aby jejich vozidla měla co nejnižší emise právě CO2. Odhady podílu emisí vozidel bez katalyzátorů nechám bez komentáře, to je celé vycucané z prstu, snad nějakého manipulátora z CDV. Na vašem místě bych zvážil, zda chcete pokračovat v kariéře tendenčního pisálka (možná jsou za to slušné honoráře, nevím), nebo zda nezvolit nějakou přínosnější práci. V každém případě prosím, abyste již nepublikoval podobné nepodložené nesmysly.
Dobrý den, co se průměrného stáří týká, vycházím z oficiálních statistik SDA. K vyčíslení skleníkových plynů: během posledních 650 000 let se koncentrace oxidu uhličitého pohybovala od 180 (ppm) do 270 ppm. V roce 1960 dosáhla cca 313 ppm a v polovině roku 2012 asi 394 ppm. Počet vozidel bez katalyzátoru je veřejně dostupná informace.