cytat:
reakce na: lackooo, 14.03.2021 13:43 (Zdravím , chci se zeptat na ná ...)
Ahoj, koncernový 2.0 TDI CR jede pěkně a má vynikající spotřebu, ale pozor ve Speciálu Světa Motorů varují, že se množí případy vyhozeného ventilu do válce, což je pro motor K.O. Na vině je zakarbonování zdvihátek. Může za to prý zejména prodloužený interval výměny oleje. Proto se po koupí doporučuje u takových vozů preventivně vyměnit sadu zdvihátek a vahadel(uvádí tam cenu 8000kč). Pak prý je motor "nesmrtelný". Problémový EGR ventil prý stačí promazat speciální vazelinou...
Takže Passat i Audi jsou skvělá auta, ale je dobré tohle ošetřit no
Jinak kolem roku 2012 patřil spolehlivostí na špici Ford Mondeo 2.0 TDCI nebo lokomotiva 2.2 TDCi. Ano není to prémiová frajeřina, jenže špíčkový podvozek spolu s nejspolehlivějším dieslem té doby z něj dělá v dieslových ojetinách volbu číslo 1
Bohužel novější motor 2.0 Ecoblue už tak spolehlivý není.
Opomíjený koráb silnic je za mě Peugeot 508 2.0 HDI, kde snad kromě pružin problémy nejsou a motor je spolehlivý a pružný. dle mého si v ničem nezadá s 2.0 TDI. Mimo jíné fordí 2.0 TDCi je z něj odvozený.
Mecedes a Volvo neznám, snad tu chlapi napíšou, každopádně se budeš muset vyhnout vždy originál servisu, jinak jen výměna oleje Ti vyvolá mdloby