anonym napisał:
Uspora paliva, nizzsi otacky na dalnici, tim padem nizsi hluk, prijemejsi cestovani, etc, etc...
Jelikoz je tam automaticky rezim, tak ti muze byt uplne jedno esli to ma 5 rychlosti nebo 7 - ty je neradis, radi je automat...
Me to prijde fajn, taky bych pri 130radeji tocil 2500ot a ne 3500 - pro muj pripad by asi stacila sestka... Verim ze na nemeckou dalnici se sedmicka hodi.
Otazka je spis cena tehle srandy a spolehlivost...
Hele nejde o počet stupňů převodovky, ale o konečný převodový poměr. Odstupňování je pak přizpůsobeno pružnosti motoru. Pokud na to motor má (a věřím, že velkoobsahové motory Audi na to skutečně mají) ať klidně přihoí další kvalt k již existující 5-ti nebo 6-ti stupňové převodovce, aby motor točil při 150-ti 2500 rpm. Jenže ono dojde většinou k přepracování skříně a výsledný poměr bude o něco málo nižší než u původní převodovky, takže nic moc. Mimo to se směřuje na jedné straně k automatickým převodovkám a na straně druhé se neustále přidávají stupně do manuálních převodovek. S takovou se druhá ruka na volant vůbec nedostane, a to už pomalu ani na dálnici.
Já jsem k těmto snahám skeptický .
Cena bude poplatná novince a spolehlivosti bych se nebál. Už se těším na nějakou recenzi, kdy někdo napíše, že na sedmičku při 130-km/h nemá cenu řadit, protože je motor podtočený.