David V napisał:
Ta posedlost za ekologií ty motory odrovná. Kdo dovolil realizovat čerpadlo chladicí kapaliny, jako odpojitelné. Že to někoho napadlo, chápu, ale z hlediska provozu to považuji za faux pass. Hlavně, že to má řetězové rozvody! Víme, co umí elmag. spojka u klimy, to se z toho nedokážem poučit?
Tak ta elmag spojka u čerpadla je samozrejme dalsi prvek, ktery muze ovlivnit spolehlivost motoru jako celku. Předpokládám ale, že musí být co se týče spolehlivosti dimenzovaná trochu jinak než spojka u klimy. Spíše se divím, že nejdou cestou elektromotor+vodni pumpa. Moznost promenlivych otacek, mene rotujici hmoty a i lepsi prenos energie. Já mám spíše obavy z toho, co nás bude čekat za pět, deset let. To budem možná i rádi za auto, které bude mít jen tu spojku na oběhovém čerpadle a odpojování části válců z provozu. Protože cokoliv navíc bude systém jen komplikovat a dělat náchylnějším k poruše a lidé budou tyto systémy odstaňovat tak jak se děje i teď (deaktivace EGR ventilů, likvidace filtrů pevných částic... )