0
powrót
 

diskuze k tématu: Provozní náklady A8, X5

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
perimar
ilość wystąpień2
data registracji16.02.2013
Sobota 16.02.2013 05:33, Provozní náklady A8, X5
Dobrý den,

pomalu se chystám vyměnit své BMW E46 325i sedan. Spokojenost veliká, ovšem jak přibývají roky, stále víc mi začíná vadit příliš tvrdý podvozek, a rodině se začíná nedostávat místa vzadu. Rozhodně chci příští auto větší a pohodlnější. Jsem normální čtyřicátník s lehce nadprůměrným příjmem.

Jezdím víceméně jenom o víkendech, maximálně tak 7000 km ročně, ale hezká auta se mi líbí.

Teď konkrétní dotaz: mým velkým snem je Audi A8 od r.v.2003. Samozřejmě se obávám provozních nákladů. Umím si spočítat ceny náhradních dílů, pneumatik, pojištění, spotřebu paliva atd. Má Audi A8 od r.v.2003 nebo BMW X5 od r.v.2004 nějaké specifické, velmi drahé poruchy, kterých bych se měl obávat? Je možné alespoň velmi zhruba vyčíslit rozdíl mezi provozními náklady na A8 3.0.TDi r.v.2005, BMW X5 3.0D r.v.2005 a například Fordem Mondeo Kombi 2,2 Tdci r.v.2008?

Za auto mohu utratit cca.350 tisíc + nějakou rezervu na opravy.

Může běžný člověk uživit takové luxusní vozy, nebo se mám raději držet při zdi?


Děkuji
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 18.03.2013 23:24, Re:
Dobrý den. Co se týče provozních nákladů, finančně nejnáročnějším vozem bude Audi A8. Motor a převodové ústrojí je na tom se spolehlivostí velmi dobře, horší už je to s podvozkem. Pokud se vůz chová neklidně na špatné silnici, pomůže jedině výměna všech ramen, což představuje částku v řádu desetitisíců. Občas také odejde kompresor, jež zásobuje vzduchem pneumatický podvozek. Jeho oprava nebo případná výměna je rovněž velmi drahá. Spotřeba by se měla pohybovat cca kolem 10 litrů nafty na 100 km. BMW X5 je na tom lépe. Vůz je mechanicky velmi odolný, je ale důležité dbát na údržbu. Musíte počítat s vyšší cenou spotřebního materiálu, jako jsou například brzdové kotouče a destičky. Občas zlobí vstřikovače systému Common-Rail. Spotřeba by měla být podobná jako u Audi A8. Ford Mondeo s motorem 2.2 TDCi je velmi spolehlivé auto s výbornými jízdními vlastnostmi. Náklady na provoz bude mít určitě nejnižší, spotřebu lze udržet na 6l/100 km. Komfortem se ale s dalšími dvěma vozy měřit nemůže. Ať už si vyberete jakékoliv auto, s ohledem na Váš roční nájezd bych Vám doporučil spíše benzínový motor. Vyšší náklady na pohonné hmoty vyváží podstatně nižší riziko drahých závad (systém Common-Rail).
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 19.03.2013 11:24, RE: Provozní náklady A8, X5
perimar napisał:
Dobrý den,pomalu se chystám vyměnit své BMW E46 325i sedan. Spokojenost veliká, ovšem jak přibývají roky, stále víc mi začíná vadit příliš tvrdý podvozek, a rodině se začíná nedostávat místa vzadu. Rozhodně chci příští auto větší a pohodlnější. Jsem normální čtyřicátník s lehce nadprůměrným příjmem.Jezdím víceméně jenom o víkendech, maximálně tak 7000 km ročně, ale hezká auta se mi líbí. Teď konkrétní dotaz: mým velkým snem je Audi A8 od r.v.2003. Samozřejmě se obávám provozních nákladů. Umím si spočítat ceny náhradních dílů, pneumatik, pojištění, spotřebu paliva atd. Má Audi A8 od r.v.2003 nebo BMW X5 od r.v.2004 nějaké specifické, velmi drahé poruchy, kterých bych se měl obávat? Je možné alespoň velmi zhruba vyčíslit rozdíl mezi provozními náklady na A8 3.0.TDi r.v.2005, BMW X5 3.0D r.v.2005 a například Fordem Mondeo Kombi 2,2 Tdci r.v.2008?Za auto mohu utratit cca.350 tisíc + nějakou rezervu na opravy.Může běžný člověk uživit takové luxusní vozy, nebo se mám raději držet při zdi?Děkuji


Těžká otázka, která se tady vyskytuje dost často.
První věc: na 7000 km ročně si nekupujte naftu a dost potenciálních nebezpečí tím zneškodníte
U Audi je pak spolehlivostně vysoce hodnocen osmiválcový motor 4.2 litru, takže bych se zaměřil do A8 na tento. Pokud zajedete na zveák, tak Vám určitě budou schopni říci, zda je podvozek ještě dobrý a třeba 20-30 tisíc km (pro Vás 3-4 roky) ještě dá nebo ne. Běžná údržba nebude finančně výrazně náročnější než pro zmíněné Mondeo, ale to sám zmiňujete. Finanční problémy bych spíše viděl, pokud budete udržovat v chodu všechny systémy komfortní výbavy, tam nějaká drobnost bude nákladná, stačí jen vyhřívání nebo odvětrávání sedadel. Buď budete kutil a musíte lustrovat fóra nebo se smíříte nebo zaplatíte opravu u Audi, a ta suma bude odhadem neadekvátní.
V podstatě to stejné bude patit pro X5.
Já osobně bych volil Volvo S80 s motorem V8 nebo 3,2 I6. Ani T6-ka by mi nevadila. 7000 km není tak moc, abyste měl výrazný příplatek za palivo v benzínovém provedení. Audi a BMW bude moc bít do očí, ale Volva si lidi tolik nevšimnou. Volvo bude především pohodlné, ale na silnici se taky umí celkem držet a je možnost mít pohon všech kol. Navíc bude za ty peníze Volvo mladší.
reagować
perimar
ilość wystąpień2
data registracji16.02.2013
Piątek 29.03.2013 15:35, RE: Provozní náklady A8, X5
David V napisał:
perimar napisał:
Dobrý den,pomalu se chystám vyměnit své BMW E46 325i sedan. Spokojenost veliká, ovšem jak přibývají roky, stále víc mi začíná vadit příliš tvrdý podvozek, a rodině se začíná nedostávat místa vzadu. Rozhodně chci příští auto větší a pohodlnější. Jsem normální čtyřicátník s lehce nadprůměrným příjmem.Jezdím víceméně jenom o víkendech, maximálně tak 7000 km ročně, ale hezká auta se mi líbí. Teď konkrétní dotaz: mým velkým snem je Audi A8 od r.v.2003. Samozřejmě se obávám provozních nákladů. Umím si spočítat ceny náhradních dílů, pneumatik, pojištění, spotřebu paliva atd. Má Audi A8 od r.v.2003 nebo BMW X5 od r.v.2004 nějaké specifické, velmi drahé poruchy, kterých bych se měl obávat? Je možné alespoň velmi zhruba vyčíslit rozdíl mezi provozními náklady na A8 3.0.TDi r.v.2005, BMW X5 3.0D r.v.2005 a například Fordem Mondeo Kombi 2,2 Tdci r.v.2008?Za auto mohu utratit cca.350 tisíc + nějakou rezervu na opravy.Může běžný člověk uživit takové luxusní vozy, nebo se mám raději držet při zdi?Děkuji
Těžká otázka, která se tady vyskytuje dost často. První věc: na 7000 km ročně si nekupujte naftu a dost potenciálních nebezpečí tím zneškodníte U Audi je pak spolehlivostně vysoce hodnocen osmiválcový motor 4.2 litru, takže bych se zaměřil do A8 na tento. Pokud zajedete na zveák, tak Vám určitě budou schopni říci, zda je podvozek ještě dobrý a třeba 20-30 tisíc km (pro Vás 3-4 roky) ještě dá nebo ne. Běžná údržba nebude finančně výrazně náročnější než pro zmíněné Mondeo, ale to sám zmiňujete. Finanční problémy bych spíše viděl, pokud budete udržovat v chodu všechny systémy komfortní výbavy, tam nějaká drobnost bude nákladná, stačí jen vyhřívání nebo odvětrávání sedadel. Buď budete kutil a musíte lustrovat fóra nebo se smíříte nebo zaplatíte opravu u Audi, a ta suma bude odhadem neadekvátní. V podstatě to stejné bude patit pro X5. Já osobně bych volil Volvo S80 s motorem V8 nebo 3,2 I6. Ani T6-ka by mi nevadila. 7000 km není tak moc, abyste měl výrazný příplatek za palivo v benzínovém provedení. Audi a BMW bude moc bít do očí, ale Volva si lidi tolik nevšimnou. Volvo bude především pohodlné, ale na silnici se taky umí celkem držet a je možnost mít pohon všech kol. Navíc bude za ty peníze Volvo mladší.


Dobrý den, moc díky za rady a zajímavé tipy. Volvo...hm, musel bych se v nějakém projet, ten interiér mi na fotkách nic moc neříká, ale někdy to tak bývá. A8 4.2 ten zvuk motoru je úžasný, když nějaké projede, tak zůstanu stát s otevřenou pusou. Je to asi o tom splnit si sen, pár let pojezdit v nádherném autě a těšit se na každý výlet (a nekoukat na peníze), nebo se zachovat rozumně a koupit ,normální' auto. Ale to už si musím vyřešit sám (no možná manželka to vyřeší za mě )
Mám auta rád a žádné nehaním, služební Oktávkou jsem se najezdil až až a je to dobré auto. Spousty let jsem jezdil Felicií a rád na ni vzpomínám. Jenom to vzrušení tam není, ten pocit.
Ještě jednou díky za korektní a zajímavé odpovědi.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.