ctverak napisał:
Nechtěl bych tady vyvolávat debaty kdo je snob a nebo není, specifikum české kotliny je trochu jiné než v německu. U nás z větší části populace pořád převažuje mínění že kdo má na auto 1,5mil+ je bývalý vekslák ,pasák nebo podnikatel s LTO ..
Spíš jsem chtěl reagovat na čistotu spalin u benzínu vs. diesel. Chápu že zarytý fanoušek benzínu ši časopis DIESEL nekoupí, ale právě v jarním čísle se Vaculík zabývá emisemi dieselových a benzinových aut při vysoké zátěži a světe div se, moderní benzín v...
Tak to je snad samozřejmé, že se to musí v časopise diesel takto prezentovat.
Zajímavé však stále je, že jediná Evropa měla úlevu pro naftové spalinové normy, když mají o tolik lepší výsledky v zátěži. Jinak např. Kalifornie je doslova pověstná přísností spalinových norem kvůli smogu a aby vyhovělo naftové auto, musí se výrobce opravdu hodně snažit.
Vaculíka jsem měl rád, ale pár jeho článků na téma dieselové motory jsem zrovna v poslední době četl a některé závěry, které dělá, mi přišly demagogické a nekriticky pro-dieselovské. Přičemž opravdu jedinou výhodou dieselu pro osobní dopravu, která zásadně nevyužije vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, je skutečně spotřeba.