Koloss napisał:
Já s tebou obecně souhlasím a také oceňuju, že jsi ve svých názorech konzistentní. Ale to co platí pro malá auta a nižší střední je už poměrně na hraně u střední třídy jako máme my dva. Tedy u malých aut je nafta nesmysl (v tom se shodneme), ale s rostoucí velikostí vozidla začíná dávat větší smysl. A7 už je velikost, kde začíná být jasno.
Na druhou část, která ti nejde do hlavy jsem odpověděl v podstatě v příspěvku skoro na konci diskuze. Stručně - u nového auta je cena za palivo jedna částk...
Myslím, že tu byla klíčová ta sleva, kterou by na benzín, jak tvrdí, nedostal. Pak je řešení jasné a ani já bych nevolil jinak, i když sám prosazuji benzín do osobních aut. Většinou operuji s fakty, že se benzínové agregáty prodávají levněji než naftové, ovšem pokud někdo na naftu nabídne slevu, která podkročí hodnotu benzínového, tak potom úspory jsou zajímavé a tím spíše, pokud mluvíme o novém autě.
Na druhou stranu auto je ryze spotřební záležitost, takže definovat, co se vyplatí nebo nevyplatí je velice těžké. Existují totiž jiné vozy, které nabídnou slušnou dynamiku i ovládání a jsou za výrazně nižší ceny. Čili, pokud někdo zvolí prestižní značku, je těžké pak operovat s pojmy, že se mu to vyplatí. Pro příklad může sloužit třeba ono zmíněné Mondeo s 2,5T nebo Insignia 2,8T. Cenová relace těchto aut je jiná, těch 60 tkm/rok zvládnou taky s nižší ztrátou, a to i s benzínem na palubě. Nedokážu posoudit, zda lze na běžných silnicích posoudit, jestli je A7 svými jízdními limity nahony vzdálena např. Insignii, která má také 4x4 provedení.
Mimochodem, zed se budou FAPy kuchat a močoviny obcházet, protože to prodražuje provoz. Nedělám si iluze.