Falco napisał:
Obecně není motor 2.5 V6 TDI dobře hodnocen. 120 kW a 132 kW verze jsou se spolehlivostí a hlavně průběhem točivého momentu lepší než 110 kW a 114 kW, ale docela zásadní technické problémy tento motor má a pokud nechcete vozidlo i s pohonem quattro, tak bych šel raději do 1.9 TDI 96 kW, který je servisně přívětivější a nejede taky špatně s mnohem lepší spotřebou. Měl jsem 1.9 TDI 96 kW ve VW Passat B5.5 a byl jsem spokojen, ale po přesednutí do V6 motorů se už asi jen tak ke 4válci nevrátím. O motorech získáte hodně informací na Audiklubu, tak i na VW clubu a Škoda clubu, protože se tyto motory dávaly napříč různými modely u VW Group.
Ach jo, to zase bude kydů...
Motor 120/132kW je stejně blbej nebo dobrej, jako ostatní. Že se objevily potíže s mazáním vaček u 114kW a pak následně se to traduje do dalších verzí, je věc, za kterou může jen a pouze majtel auta, který si myslí, že v našich podmínkách bude motor jezdit na LL oleje 100tkm od výměny k výměně.
Osobně jsem motor 120kW vlastnil a mám 3 známé z okolí, kteří jej vlastní dodnes, jenže všichni jsem měnili olej po 15tkm a NIKDY - slovy nikdy, nikdo z nás neměl problém s vačkami či čímkoliv jiným. Motor od r. tuším 2005 nebo 06 měl provedené úpravy v mazání vaček a problém od 114kW verze se u něj začal vysjytovat v podstatně menší míře.
Já ho měl v Superbu, dva z mých známých v A6 a jeden taktéž v Superbu.
Proti čemukiliv s R4 1,9TDI je to nebe a dudy, na hony lepší projev, průběh a kultivovanost. A spotřeba s v pohodě dala udržet na <7/100 u Superba s tiptronicem.
Jo a to podstatné jsem zapomněl - můj měl resp. by měl mít 180tkm, když šel z domu, jenže tipuji, že měl o 100tkm víc, jeden má prokazatelně (protože byl kupovan jako ový jedním z těch 3 známých) asi 320tkm, ty dva zbylé nevím, ale přes 250 mají na tuty.