0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupě Audi a6-prosim poradte

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, oleje, aditiva, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Karlos29
ilość wystąpień1
data registracji15.12.2019
Niedziela 15.12.2019 10:44, Koupě Audi a6-prosim poradte
Dobrý den, již delší dobu přemýšlím o koupi vozu Audi a6 modelovy rok 2012. Chtěl bych poprosit a upřímnou recenzi a doporučení motoru, převodovky a dalších věcí.
Dekuji
reagować
Driver79
ilość wystąpień130
data registracji20.11.2014
Poniedziałek 16.12.2019 12:45, RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: Karlos29, 15.12.2019 10:44 (Dobrý den, již delší dobu přem ...)


Protoze dlouho nikdo nereaguje, zkusim Vas alespon trochu obecne nasmerovat:

- Vyhnout se TFSI benzinu, ma sve problemy, zejmena 1.8 TFSI. Vychazim z toho, ze to jsou prakticky ty same motory, ktere ma koncern pod oznacenim TSI. Jsou problemy s rozvody, karbonem a nasledne v dusledku toho zvysena spotreba oleje. Nicmene pokud by byl slusnej kousek (ne 1.8) v rozumnem stavu, pak pri slusnem zachazeni, delsich cestach a castych vymenach oleje by mohl slouzit. Tim ale myslim overeny zdroj a najezd max. klem 100 t.km.

- orientovat se tedy na naftu. Nevim konkretne jake motorizace za to stoji, ale obecne soucasne nafty jsou osvedcena reseni, neznicena pokusy o pseudoekolgii, coz se bohuzel o spouste soucanych benzinu rici neda.
I zde muze casem prijit potreba DPF filtru, vstriku apod...

- Ad automat. Pokud je tam koncernove DSG (zjistete si), melo by to servisne rozume jit. Lepsi asi 6st. DSG (mokra spojka). Manual by mel byt ok vzdy.

Tak jako tak, na aute typu A6 mohou prijit velke investice, drzte min. 50-100 tis. Kc v zasobe, at nejste prekvapen. Pokud je takovato rezerva problem, znaci to, ze by to nemuselo byt auto pro Vas.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Poniedziałek 16.12.2019 13:36, RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
S benzínem jich je minimum. A6 dává smysl s dieselem, ideálně 3.0 TDi. Kámenem úrazu jsou převodovky, jestli se nemýlím, tak předokolku můžeš mít s manuálem, který je asi nejvetší jistota, ale zase mi k tomuto typu auta moc nesedí a je jich málo, nebo s variátorovým multitronicem, který podle všeho nebrat. Quattro zase můžeš mít se 7q DSG s mokrými spojkami značeno jako S tronic, se všemi plus a mínusy. Měnič dostaneš až s biturbo dieselem, který bude nejspíš s časem náročný na údržbu.
Opice/banány
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Poniedziałek 16.12.2019 15:56, RE: RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: vavrisimo, 16.12.2019 13:36 (S benzínem jich je minimum. A6 ...)


Co je na 3.0TFSI spatnyho? Benzinova V6 s rootsem... Ani k ni nenachazim zadny apokalypticky story... Ale taky zalezi na planovanym pouziti
reagować
Driver79
ilość wystąpień130
data registracji20.11.2014
Poniedziałek 16.12.2019 17:44, RE: RE: RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: sheogorath, 16.12.2019 15:56 (Co je na 3.0TFSI spatnyho? Ben ...)


Spatnyho je mozna to, ze to nikdo nevi. Nikdo to moc nema. Nejspis malo rozsirene.
Plus pripadne neduhy bezne u benzinovych turbomotoru. Kde budes shanet motor, az bude treba ?

Ale nepochybuji, ze to bude krasne svezeni.
reagować
TomLeMans
ilość wystąpień3
data registracji26.08.2015
Poniedziałek 16.12.2019 18:59, Koupě Audi A6
Zkusím také reagovat na dotaz ohledně Audi A6 v modelovém roce 2012. Nevím , jak ostatní diskutující,ale já toto auto vlastním, i když se jedná o modelový rok až 2015, tedy po FL. Vlastním jej s motorem 2,0 TFSI, převodovkou DSG a předním náhonem. V této době mám nájezd cca 130 tis. km. Je to tedy varianta motoru EA888, ale již v novější, snad vylepšené verzi proti té, která byla montována v roce 2012.
Mám jej 4 roky a mohu odpovědně říci, že jsem s ním neměl doposud žádné problémy. Možná je to malým počtem najetých km, možná se koncernu podařilo již zásadní problémy vyřešit. Po stránce spolehlivosti jsem tedy spokojen a uvidím dále. Jezdím pravidelně do autorizovaného servisu,ale nezkracuji servisní intervaly jak je internetových fórech obecně doporučováno(věřím ale , že to smysl může mít, hlavně u více ojetých kusů) Od vedoucího servisu mám informaci, že je to u této generace již nesmysl zkracovat servisní intervaly,ale nejsem automechanik a nemám žádnou špatnou zkušenost. Olej dolévám cca 1/2 litru zpravidla před výměnou oleje po 30 tis. km. Olej tedy prakticky navíc nespotřebovává. Výkon motoru je pro daný typ auta naprosto dostačující, řekl bych i , že vyšší výkon nevyužiji. Motor krásně lineárně táhne zhruba od 1800 otáček a pokračuje beze změny do cca 6000 otáček. Krásně se vytáčí a při řazení nahoru si odfrkává do výfuku. Je to dost neobvyklé u tohoto typu auta,ale mě to baví. Nemá však žádnou výkonovou špičku, jako měly starší motory, ale to jedna z mála vad tohoto motoru. Převodovka DSG občas řadí jinak, než bych si přál, proto doporučuji při výběru tohoto nebo jiného benzinového motoru s převodovkou DSG si vybrat zároveň model s pádly pod volantem. Snažím se jezdit zpravidla v režimu Dynamic, kdy převodovka tolik nepodtáčí motor a rozdíl ve spotřebě je jen několik deci na 100 km. Jezdím dlouhodobě se spotřebou kolem 8 litrů. V kopcovitém terénu nebo po městě však spotřeba jde výrazně nahoru a pohybuji se zde i nad 10 litrů. Co ale doporučuji, ale pohon Quattro. Při výběru auta jsem si vzal jen předokolku a na mokrém povrchu při potřebě výrazného zrychlení je cítit v řízení, že přední kola nedovedou zcela přenést výkon na vozovku. Pocitově je ale auto s předním náhonem v zatáčkách více agilní (srovnání s šestiválcovou naftou a vzduchovým podvozkem) a zde se projevuje opravdu velký rozdíl od předchozí generace v jízdních vlastnostech a v komfortu odpružení k lepšímu. Pokud chcete komfortní auto, neuděláte chybu ani na normálních pružinách, auto je velice pohodlné , i když při rychlé změně směru je houpavější a na to je dobré si dát pozor. Pozor S-line snížený podvozek, který bez vzduchového odpružení jede síce jako motokára,ale na nerovnostech neodpovídá jeho komfort kategorii auta. Za 4 roky provozu jsem s autem neměl žádný zásadní problém. Měním zatím jen spotřební materiál (brzdové destičky, olej ....). Pokud se týká motoru u Vašeho modelového roku, doporučil bych již nevyráběnou 2.8 FSI. Není to sice žádný dravec,ale je to 6válec, který má krásný a decentní zvuk. Pokud by byl v kombinaci s převodovkou DSG, dá se s její pomocí jezdit krásně svižně (samozřejmě i bez ní, je důležité motor více vytáčet). Měl jsem tento motor v předchozí generaci a sice neměl proti TFSI takový zátah z nižších otáček, kultivovaností a charakterem jej překonával. Za cca 250 tis. najetých kilometrů jsem s ním neměl žádný problém. Spotřeba byla dokonce i o něco nižší ne u 2.0 TFSI. Je to ale kombinace, která se moc neprodávala, tak s ní nemá nikdo moc zkušenosti. Já jej ale mohu jen doporučit. Naftové motory neznám, tenhle druh paliva mě moc neříká,ale určitě se tady najdou jiní, kteří mají osobní zkušenosti. Hodně zdaru při výběru správného typu.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Poniedziałek 16.12.2019 19:34, RE: RE: RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: sheogorath, 16.12.2019 15:56 (Co je na 3.0TFSI spatnyho? Ben ...)


Nevím, neznám, moc jich není Počítám karbon a spotřeba odpovídající objemu a výkonu, jinak asi ok.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Wtorek 17.12.2019 08:02, RE: Koupě Audi A6
cytat:
reakce na: TomLeMans, 16.12.2019 18:59 (Zkusím také reagovat na dotaz ...)


Dobrý den, chcete-li, vložte Vaše zkušenosti s vozem do samostatné recenze, která vyjde jako článek na TipCars: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 18.12.2019 18:19, RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: Karlos29, 15.12.2019 10:44 (Dobrý den, již delší dobu přem ...)


Rok výroby 2012. Tzn. za pár dní bude mít auto nájezd 9 let x cca 40tkm/rk = suma 360tkm. Kdo si totiž koupí dýzl v autě této třídy, zřejmě dost jezdí a 40tkm/rok dnes není nic. Možná by bylo dobré před koupí auta mrknout na youtube, jak to vypadá s výměnou rozvodů. Ano, je tam řetěz, ale rozhodně není bezúdržbový, jak bys emohlo zdát a řada videí to jen dokazuje. rozvody jsou totiž vzadu ZA motorem, tedy mezi motorem a převodovkou a motor musí z auta ven. https://www.youtube.com/watch?v=PvEQOXv-9Jw Pokud se mění napínáky, tak stačí vyhodit jen převodovku. mění se všechny čtyři Takže pozor, ať zbývá dost peněz na banánky pro opičku
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 20.12.2019 09:33, RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: Zdeny60, 18.12.2019 18:19 (Rok výroby 2012. Tzn. za pár d ...)


Zdeny, při výměně rozvodů u 3,0 TDI motor ven nemusí. Mimo autorizák už specialisté vymysleli způsob jak protáhnout nový řetěz zespodu auta (napojí ho na starý a protáhnou). Tak výměna včetně napínáků vychází okolo 25000.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Piątek 20.12.2019 11:07, RE: RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: Pavlik, 20.12.2019 09:33 (Zdeny, při výměně rozvodů u 3, ...)


No i tak Ale kolik mechaniků to takto udělá? Autorizák ani jeden a pokoutník domácí - snad. jenže rozvody u 3,0TDI nejsou primárně o řetězu ale o všech napínácích. A ty bohužel bez demontáže aspoň převodovky zatím nikdo nezvládne. je to prostě jednoduchý německý uberstroj
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 20.12.2019 14:03, RE: RE: RE: RE: Koupě Audi a6-prosim poradte
cytat:
reakce na: Zdeny60, 20.12.2019 11:07 (No i tak Ale kolik mechani ...)


Však jsem to tak napsal. Výměna rozvodů stojí včetně napínáků a práce okolo 25000,- korun. To není v rámci cen běžného servisu A6 žádná hrůza.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.