Zdeny60 napisał:
stréc od piva napisał:
David89 napisał:
Dobrý den.Mám dilema ohledně koupi auta.Jedná se o tyto dvě autaAudi a6 f4 2.7tdi manuál Škoda octavia II rs 2.0 TFSIJde o dost odlišná auta Octavia by se dalo srovnat spíš k Audi A4.Cenu aut bych viděl do 200 000kč.Jezdím do práce jen 5km.O víkendu nějaký ten výlet a jednou dvakrát do měsíce mě šéf pošle někam na stavbu i na druhý konec republiky.Vzhledově se mi víc líbí audi ,ale vzhledem k tomu jak málo jezdím tak by pro mne bylo asi výhodnější koupit octavii.Roční nájezd 10 000 - 15 000Díky moc za rady a připomínky
nerozumím tomu..bud si chceš koupit naftu,která se za 5km nikdy neohřeje...takže si zaděláš na problém jak s vstřiky,tak s filtrem pevných částic.....anebo cheš prostě benzínak..kde nebudeš řešit klasické naftové nesmysly...co je duvod pro naftak ? kroutící moment,nebo že to bude mít o litr menší spotřebu ?fakt by mne to zajimalo..a pokud tě šéf posílá někam pracovně soukromým autem,tak pak bych volil auto s největší spotřebou,at si na tom uděláš pěkné cestáky :)
He??? POkud ho posílá někam šéf svým autem, tak je zcela úplně jedno, kolik to auto žere. Norma za 1km jízdy je daní v sazebníku a spotřeba se platí podle uvedené spotřeby v TP. Pkud auto žere 15 a má podobnou cifru v TP, je to to samé, jako kdyby auto žralo 6 a mělo podbnou cifru v TP. jiná píseň je, jestli pojedeš např. 4 litrem na LPG a budeš vykazovat benzín. Ovšem čecháčci jsou pocticí a takovýhle nechutnosti nedělají.
Souhlasím s tím, že na 5 km tam a zpět je nafta hovadina. V ojetým autě do 200 tisíc Kč je nafta hovadina víceméně obecně.
Co se týká cesťáku, tak je dobré se podívat, co píše výrobce a zda se tom lze přiblížit, protože nová auta mají spotřeby z říše snů, takže papírově za 4, ale v reálu za 6.
Co se týká účtování benzínu, ale tankování LPG, tak to jako podvod nevnímám, protože do přestavby LPG byly investovány peníze za účelem snížení nákladů. Nelegální to není. Nevím, co je nechutného na tom se snažit snižovat náklady?
Pokud rozdíl směrem nahoru se dodatečně neproplácí, nevidím rozdíl v tom si v nákladech takto pomoci dolů. Jde o stejný princip.
Ale na závěr musím podotknout, že s tím zkušenosti nemám, neboť u nás soukromá auta ke služební cestě použít nelze.