Cztwartek 02.02.2006 12:48,
Pravda o Audi
Zahraniční statistiky mluví právě jasně a tvrdě proti Audi A6, viz zcela nový TÜV Report 2006. Tam je Váš vůz vždy za polovinou statistiky, mezi méně spolehlivými vozy. TÜV však neberu za rouzhodující, prověří jen věci důležité z pohledu STK, neodhalí vadné turbo, vstřikovací čerpadlo (auto které nejede, nedojede na STK) a jiné drahé vážné závady.
Audi A6 budí dojem kvality, je dlrahé a exkluzivní. Proto vždy najdete hodně hrdých majitelů, co se jej budou zastávat. Málokdo jej bere jen jako spotřební věc, narozdíl od zmíněného fiatu, ke kterému tak přistupují téměř všichni. Tomu odpovídá servis a zacházení - pokud je auto Váš miláček, staráte se o něj úplně jinak, než o služební opel.
Můj pohled na A6 je dán zlušeností se servisem firemních flotil (v případě Audi A6 generace C5 celkem 513 vozů), garančních nákladů přepočtených na kus, a dále hodnocením jednotlivých použitých technických celků.
A6 kumuluje takřka všechny problémové věci, které evropští automobilový dodavatelé vyplodili. Předně hliníkovou př. nápravu (Moog), váhu vzduchu s plošně vyhřívaným filmem (Bosch), VTG turbo (Garret VNT 15), radiální plně elektronicky řízené čerpadlo (Bosch VP 44). Mám pokračovat? Alfa Romeo 156 má z těchto zmíněných jenom tři, takže hned do startu recenze má body k dobru (že si to pak pokazí dalšími věcmi, takže určitě lepší než Audi není, to již je věc druhá).
Audi si umí člověk získat, takže věřím, že Vás moc nebolelo, když jste platil za výměnu rozvodů 35 tisíc Kč, za generálku př. nápravy při 100 tis km dalších 45 tisíc Kč (nebo jezdíte s vytlučenou, jen to trochu na dírách odskukuje do stran, ani to moc neklepe - velké auto a hodně tlumicích hmot). To kdybyste musel dát 5 tisíc do laciného plastového Fiatu, byl byste na něj naštvaný.
Když si někdo koupí tak drahé auto, nikdy nechce přiznat, že udělal chybu, kór když jde o model renomované značky, který mu nikdo nepomluví. Když Vám někdo řekne, že máte hezkou manželku, také mu neodvětíte, že je to hádavá bestie a v posteli nestojí za nic. A zcela oprávněně uraženi cítí se ti, kterým auto dobře slouží. (žádný model není takový sráč, aby se závada projevila u všech exemplářů). Když napíšu, co je špatného na Hyundaii, tak to nikoho nepobouří, protože kdo má spotřební auto, tak auty nežije, recenze tady nečte a od levného vozu nic moc nečeká.
Tím bych zde rád diskuse o Audi uzavřel.
reagować