Petr S napisał:
pohanka napisał:
Pavlik napisał:
pohanka napisał:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere
Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají
Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.
Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.
A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.
Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.