free78 napisał:
spiteful napisał:
BMW má nižší a sportovnější podvozek, velmi podstatně lepší jízdní vlastnosti a zadní náhon, zároveň ale není autem pro nezkušené řidiče. Zadní náhon v zimě umí vykouzlit hodně úsměvu
Ale motory jen 2.0i, nebo 2.8i benzin, jiné ne.Automat musí mít za sebou výměny náplní po 60.000 - 80.000km, jak se měnily později, nebo neměnily vůbec tak vás bude čekat repas automatu za 40-50 tisíc a minimálně týden bez auta. Po zkušenostech bych volil spíše ale starší typ E46, než E90. U E90 zahučíte hrozně do servisu, zatímco E46 se dá provozovat o poznání levněji a auto je daleko lepší. Lepší automat má ale zase 6 stupňový ZF novější E90. Starší typ E46 má automat od GM, který je trošku tupější,řadí podle otáček motoru, má sice jen 5 rychlostí, ale taky funguje dobře. Je tu ale jedna podstatně nepodstatná věc - zahlásí li nějakou poruchu starší typ E46, jen se rozsvítí kontrolka a auto pojede dál. Rozsvítí-li se kontrolka u novější E90, tak vás taky auto může nechat stát na silnici. Navíc E90 bude mít povětšinou RUNFLATové pneu, které jsou na naše silnice spíše dosti k zlosti a je to akorát tak dobrý rozbít si někde na těch našich hupech hubu. Prostě zkuste hledat pěknou zachovalou E46 z let 2004 - 2005 a bude to supr svezení.Audi je bohužel už takový koncernový aušus, kterému automat odejde po 100.000km. Ty auta ale nejsou zase tak nízko nad zemí a mají přední náhon, který mi nepřijde zas až tak zábavný.....
Já bych měl prosbu. Je li zde někdo kdo reálně vlastnil BMW 3, ať už E46 nebo E90 (ale ne starší muzejní kousky!), můžete mi prosím sdělit, zda mělo BMW3 v základu nějakou kontrolu protiprokluzu? Je jedno zda ASC či DSC.... Vlastním totiž BMW 5 verzi E39, čili docela staré auto a tam ASC nebo DSC vždy bylo. Jde mi o to, proč se pořád opakují ty "staré pověsti české" o ustřelujícím zadku v zimě a o tom, že ta auta nejsou pro začátečníky. V BMW se standardně zapnutým ASC nebo DSC totiž zadek neutrhnete ani na ledě (přidáním plynu). To proklouzne tak maximálně půl otáčky kola.
E46 v zimě, benzín, zadní náhon, manuál - osobní zkušenost, překvapivě jezdím v Báwu v zimě rád, protože mě to Báwí
Ale vážně, protiprokluz i stabilizaci okamžitě vypínám, párkrát se mi totiž i stalo, že jsem se buď nemohl téměř rozjet a jen jsem se zahrabáwal. A navíc celý podvozek a řízení je tak čitelné, že kdo nemá v zadku silikon, botox a volšový ruce (a nohy) a v hlavě na*ráno, tak protiprokluz ani nepotřebuje. Samozřejmě se rozjíždím s lehounkým driftíkem (když chci, a to chci pořád)
, ale pak se kola zakousnou a už to jede jako po másle. Samozřejmě základem jsou kvalitní gumy, bez toho to fakt nejde. Krizovky zažívám jen při zastavení v prudkém zmrzlém kopci. Takže když vím, že pojedu někam na hory, kde je blbý dojezd, beru si přece jen Audinu. Je to jednodušší než potupně nasazovat pod kopcem řetězy nebo volat rolbaře