cytat:
reakce na: Baju, 20.01.2020 18:39 (Zdravím. Potřebovala bych radu ...)
Ahoj, obecně CR 2.0 TDI nejsou nijak vážně problémové, to naopak poslední generace 1.9 TDI měla jisté série se šptaně utaženými ojničními šrouby, které sej ednoho dne uthrly a bylo po motoru.
Dá se tomu ale předejít - asi za cca 10000kč se vymění šrouby i jakási ložiska uložení a je klid.
Dobrý automechanik může dokonce poznat při sundání vany, jestli je je vůnec taková úprava potřeba nebo ne.
I tak počítej, žádný diesel nefunguje bez investic, obzvláště starší diesel. Můžou odejit vstřiky, EGR ventil a nebo se ozve FAP filtr(pokud je). S tím se prostě musí počítat. Pravdou je, že dobře udržovaný diesel vydrží 500tis.km a je prodejný i ve 300tis.km.
V benzínu to platí jen pro vybrané japonce
Jinak pokud jezdíš zejména po městě a okolí, na všechno stačí nezničitelný benzín 1.6i 75kw,
který je v A3 tichý, hned topí a nevibruje za studena jako traktor