anonym napisał:
Přesně tak. Tohle mi řekl jeden nejmenovanej borec v bazaru v Ostravě, když jsem tam kupoval auto. 110 - 120 tisíc je prej pro lidi psychologická hranice. Proto se to stáčí. I když auto vydrží daleko víc, ale lidi se bojí koupit auto s 200 tis. na tacháku.
Ono je to opravdu psychologická hranice. Problém je, že při 200000 km už vůz žádá docela investice, takže se toho lidi bojí záměrně. Nejde jen o spotřební věci, ale hlavně třeba o opotřebená ložiska vačkových hřídelí, klikové hřídele, snímače, vstřikovací ventily, kulisu řazení, synchronizaci aj. A tyhle věci bohužel pravidelný servis neodstarní. Ten odstarní pouze spotřební zboží (spojku, brzdy, uložení náprav a jejich ramen, tlumiče a pneumatiky, olej a filtry a náplně), to je asi vše.Osobně bych také nechtěl auto co má hodně přes 100000 km, už třeba i proto, že často garantovaná životnost motoru do 1. generální opravy je cca 250000 km. Je samozřejmě vyšší, ale bez dolévání oleje to většinou moc nejde. Někde stačí dolít málo, někde je potřeba během výměny celou nápln
) (Opel 1,6 16V Ecotec, PSA 1,8 16V řada EW, 6 válcové Mazdy, motory Alf Romeo aj).