Bydžovský napisał:
Dobrý den všem, já jsem si před 4mi roky AR 156 pořídil-téměř novou. Jezdím dost svižně a najedu hromadu kilometrů. AR jsem pořídil, protože se mi líbila, ale po zkušenosti musím nerad uznat, že je to auto vyrobené hodně ledabylou rukou a použité materiály (na podvozek apod tech součásti) naprosto neodpovídají cuore sportivo. Bohužel vše odchází o polovinu dříve než u konkurence. Po 2 letech provozu mě začala zlobit elektronika a elektrika,takže jsem často byl v servisu, aby toho nebylo málo, m...
Dobrý den
Jestli můžu reagovat za první co je to svižná jízda ? Na našich silnicích ?
Jezdím hodně ale svižnou jízdu si vzhledem ke stavu našich silnic, dálnic , sníženému podvozku, přehledu o cenách náhradních dílů a přirozenému soucitu s autem po čem vlastně musí jezdit moc neužívám, ale když už se najde kus slušnýho asfaltu s pár zatáčkama jen málo běžných aut se bude schopný za alfou udržet natož ji předjed. Otázka jestli podvozek a použité materiály odpovídají nebo neodpovídají pojmu cuore sportivo je u nafťáku naprosto bezpředmětná u benzínu jsou jízdní vlastnosti a podvozek v základu na velmi slušné úrovni, v originál snížené verzi sport vinikající, kompletní sportovní sníženej podvozek KW (tlumiče, prožiny) se dá pořídit za cca 18.000,-
Jinak co se týká přihloupě drahé údržby _ kompletní nová ramena na předku horní 1700,- Spodní 4500,- u žádnýho auta jsem ramena ještě neměnil většinou se mění jen silembloky ceny silembloků ramen tedkom z hlavy nevím cca 5000,. kompet ? kompletní sada sport.PU silembloků Powerflex na celý auto vijde na cca 18000,- ale to už je pro nadšence, čepy řízení P,L 418,- stabilizátor 700,- tyč zadního stabil. 560,- přední tlumič 1800,- zadní 2650,- ložisko kola s nábojem předek 1083,- brzd. kotouče přední větrané 1361,- zadní 758,- .Porovnejte třeba s oktavkou nebo Pasatem. Co se týká opotřebení podvozkových částí ve většině případů je přímo úměrné stavu vozovek na kterých se pohybujete a hlavně přizpůsobení jízdy tomuto stavu . Mám zkušenosti s Citroenem a VW a nějak sem si nevšim dvakrát rychlejšího opotřebení u Alfy. To samé platí u homokineťáků na poloosách většinou praskne manžeta .(otázka stokorun) a voda a nečistoty udělají své.
Nejkrásnější je závěr Vašeho příspěvku auto začně žrát olej jak šílený tak ho prodám a hodím to na někoho jiného , už vím po kom nakupuju auta ! Skoro každou alfu sem záhy po nákupu zgenerálkoval a další problémy nebyly . Turbo na 156 je od Garretu což je hodně slušná firma a většinou vydrží podstatně víc než 80000km a mimochodem ,je i ve většině aut která tady s turbem jezdí. Otázka zvýšené spotřeby oleje mohla být způsobena právě poškozeným turbem , prasklými kroužky a pod. (nic z toho se většinou nerozbije samo od sebe) což by neměl být problém hned v začátku diagnostikovat. Ruku na srdce pojmy jako ohřát motor tj. pomalou jízdou dosáhnout provozní teploty olejů, po (svižné) jízdě nechat po zastavení vozu trochu ochladit turbo volnoběhem a pod. Vám moc neříkají.