Pepe napisał:
Vážený pane Vaculíku, beru Vás jako odborníka, nicméně mi přijde, že jste článek psal patrně hodně nazloben. Nenechala Vás zrovna nějaká alfa někde v lese, bez signálu GSM, v dešti a alespoň 30 km od civilizace? Takhle "vodstřelit" nějaké auto, to snad musí být osobní nevraživost. Ale jinak OK. P.S. : Alfu nemám, ani o ní neuvažuju.
Já sám měl Alfu Romeo jedinou, a to hned tu nejhorší ze všech - typ 33 1,7ie 16V (97 kW). S hmotností 950 kg a brutálním záběrem i zvukem boxeru poskytovala emoce supermotardového motocyklu. Vyloženě jsem cítil, jak mne údery jednotlivých válců nakopávají vpřed. Z podzemní garáže nešlo s ní vyjet, jen vyskočit. Nedokázala jet pod 40 km/h, na každé polechtání plynu reagovala výbuchem. Přítom spotřeba kolem osmi litrů (při cestování, řádění v křivoklátských lesích kolem 19 l/100 km, u ipmrezy STi 35 l/100 km, fakt se směju, jak tady vždycky někdo píše, že při sportovní jízdě má spotřebu 10 l). Když jsem se jí zbavoval, měla najeto 200 tisíc km. Nikdy mne nikde nenechala. Ale proč? Rozvody jsem měnil po 40 tis km včetně napínacích kladek (4 ks), používal nejlepší oleje, svíčky za 600 Kč/ks, vyměnil vstřikovače (3500 Kč/ks), lambda sondu (4500 Kč/ks), prováděl průplachy motoru kvůli zanášení zdvihátek atd. Všechno preventivně. Pak i nejhorší motor slouží. Nikomu bych to auto však neradil (dnes už to ani neni aktuální, už všechny zakukaly). Nidko totiž do ojetiny v této ceně tolik peněz nevrazí.
Ne, názor na 16V Twin Spark není z osobní nevraživosti. Alfu mám rád, ale tyhle motory to pohřbily. 16V boxer byl pašmejd, ale bylo jich málo a člověk měl na výběr. Twin Sparky se rožířily jako mor a stačí se podívat na mobile.de. Člověk by si skoro myslel, že 156 "motorshaden" je nějaký hojně rozšířený speciální model. Nemslím, že s alfama lidé zacházejí hůře, než s BMW, Subaru nebo Hondami.